|
کدخبر: 271176

میوه ارزان نشد!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: متاسفانه علیرغم انتظار، کاهش نرخ میوه با فراوانی محصول هم محقق نشد.

اقتصاد میوه ارزان نشد!

اسدالله کارگر در خصوص وضعیت بازار میوه و تره بار، اظهارکرد: از ابتدای ایام محرم تاکنون میزان خرید میوه نه تنها در تهران بلکه در کشور کاهش پیدا کرده است که این امر کاملا طبیعی بوده چرا که در ماه‌های محرم و رمضان مراسمات تولد و عروسی برگزار نمی‌شود و سبب کاهش میزان خرید در مقایسه با ماه‌های دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان ما تنوع محصول را داریم، افزود: این فصل یکی از فصل‌های خوب میوه به واسطه تنوع محصول است وما درحال‌حاضر فراوانی محصول را نیز در بین تمامی میوه‌ها شاهد هستیم و هیچگونه کمبودی در محصولات وجود ندارد.

کارگر خاطرنشان کرد: در مقطعی شاهد کاهش برخی از محصولات بودیم که به تبع این کاهش و میزان تقاضا این محصولات با افزایش نرخ در یک محدوده زمانی کوتاه بودیم که با مدیریت این حوزه شاهد بهبود، متعادل‌سازی نرخ و فراوانی محصول هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار با اشاره به اینکه انتظار داشتیم نرخ میوه و تره بار کاهش یابد، بیان کرد: متاسفانه به دلیل هزینه‌های جانبی و افزایش نرخ هایی که در بحث کارگر، حمل‌ونقل و بسته‌بندی محصولات شاهد هستیم، کاهش نرخ میوه به میزانی که انتظار می‌رفت، محقق نشد.

وی عنوان کرد: نرخ گذاری‌ها طبق میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و اگر میزان عرضه کمتر از تقاضا باشد سبب افزایش نرخ در محصولات می‌شود، درحال‌حاضر میزان عرضه و تقاضا دارای حد متعادلی است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها