|
کدخبر: 272531

خودرویی‌ها همچنان در صدر معاملات

در جریان دومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۷۷۱ واحد (۰.۴۳ درصد) کاهش به رقم ۴۰۸ هزار و ۵۵۶ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۵ هزار و ۹۴۹ واحدی (۰.۴۱ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد رسید.

اقتصاد خودرویی‌ها همچنان در صدر معاملات

امروز، یکشنبه، ۶ شهریور ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۴ هزار و ۳۳۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۲۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۸۷۷ معامله به ارزش یک هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۵ هزار و ۷۹۳ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۱۷ هزار و ۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی پردیس با ۵۲۴ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۳۲۲ واحد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۲۴۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۲۱ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۴۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۶۰۵ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۵۹۵ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۴۵۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۶ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۳.۸۴ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۰۵ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۰۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پویا زرکان آق دره با ۴ واحد، شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با ۳.۳ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲.۵ واحد، شرکت بیمه دی با ۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پالایش نفت شیراز با ۸ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶.۷ واحد، بانک دی با ۶.۶ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۵.۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها