|
کدخبر: 264898

رونمایی از تصاویر واقعی گلکسی زد فلیپ ۴

نسل بعدی گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه سامسونگ از سیستم دوربین و طراحی مشابه نسل قبل و تراشه جدید و تاخوردگی کمتر نمایشگر، بهره خواهد برد.

فناوری رونمایی از تصاویر واقعی گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ سال گذشته گوشی تاشو خود مجهز به لولای صدفی را با نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر و چینش متفاوت دوربین روانه بازار کرد. پیش‌تر اما گفته شده بود که تغییرات گلکسی زد فلیپ۴ بسیار کمتر از نسل قبل خواهد بود؛ موضوعی که شایعات منتشرشده‌ی امروز آن را تأیید می‌کنند.

یوتیوبری به‌تازگی در توییتر خود، تصاویر واقعی گلکسی زد فلیپ ۴ خاکستری را منتشر کرده است. دستگاه طراحی‌ای مشابه نسل قبل دارد و اندازه نمایشگر داخلی همان ۶٫۷ اینچ سابق خواهد بود. در مرکز صفحه‌نمایش اما دیگر خبری از تاخوردگی نخواهد بود و به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تمام سعی خود را کرده تا نمایشگر یکپارچه‌تری را برای فلیپ۴ آماده کند. کاهش خطِ تاخوردگی نمایشگر پیش‌تر در اطلاعات منتشرشده از گلکسی زد فولد ۴ نیز اشاره شده بود.

البته تاخوردگی مرکزی نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۴ همچنان با تاباندن نور دیده می‌شود اما فرورفتگی اطراف آن تقریباً به‌طور کامل محو شده است؛ بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که مشکلی برای کاربران ایجاد کند.

به‌دنبال شایعات پیشین، حاشیه‌های نمایشگر نیز کمی کاهش یافته‌اند و گلکسی زد فلیپ ۴ لولای باریک‌تری نیز دارد، اما به‌نظر نمی‌رسد که باریک‌شدن لولا تغییر عملکردی در کارکرد دستگاه ایجاد کند؛ چراکه فاصله میان نمایشگر در زمان بسته بودن دستگاه، همچنان با قوت پیشین برقرار است.

تصاویر واقعی از گلکسی زد فلیپ۴ سامسونگ

در نگاه اول، نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ ۴ نیز تغییری را تجربه نکرده؛ ابعاد نمایشگر کمی افزایش یافته است. کره‌ای‌ها پنل ۱٫۹ اینچی کهکشانی تاشو خود را با نمونه ۲٫۱ اینچی جایگزین کرده‌اند.

دکمه‌های صدا و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه قفل همچنان در لبه سمت راست قرار دارد و مشخصات دوربین نیز بدون تغییر خواهند بود. از این رو همچنان دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با چینش عمودی در نیمه بالایی پشت دستگاه را مشاهده خواهیم کرد.

از نظر طراحی نیز همچنان بدنه دورنگ را از گلکسی زد فلیپ ۴ انتظار داریم. همانند نسل پیشین از شیشه و فلز در ساخت بدنه دستگاه استفاده شده است. دوربین ۱۰ مگاپیکسلی سلفی نیز همچنان در حفره‌ای دایره‌ای با قطر مشابه قرار خواهد داشت که به واسطه کیفیت نه‌چندان بالا همواره یکی از پاشنه‌های آشیل مدل پیشین به‌شمار می‌رفت.

اما از دیگر تغییرات بزرگ مربوط به گلکسی زد فلیپ۴ می‌توان به افزایش حجم و سرعت شارژ باتری اشاره کرد. ظرفیت باتری از ۳۳۰۰ به ۳۷۰۰ و سرعت شارژر نیز از ۱۵ به ۲۵ وات ارتقا خواهد یافت. امکان شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی و شارژ معکوس ۴٫۵ واتی نیز همچنان برقرار خواهد بود. از این رو احتمالاً یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های پیرامون کهکشانی تاشو سامسونگ یعنی عمر باتری آن، مرتفع خواهد شد.

کره‌ای‌ها گلکسی زد فلیپ ۴ را با تراشه Snapdragon ۸ Gen ۱ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت همراه خواهند کرد. احتمال می‌رود تا کهکشانی جدید غول کره‌ای در روز ۱۹ تیر (۱۰ اوت) به‌همراه گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی واچ ۵ رونمایی شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها