|
کدخبر: 272289 رویا رئیسی

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با گسترش نیوز بررسی کرد؛

جزئیات تازه از تهدید اعضای اتحادیه رایانه به استعفا / وزارت ارتباطات تعامل ندارد!

فرجی تهرانی؛ رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران مدعی شد: هیچ یک از اعضای صنف ما دنبال فرار مالیاتی نیستند اما به دنبال مالیات درست هستیم. اصلاح مالیات در شرایط فعلی ضروری است. وزارت ارتباطات به هیچ وجه با اتحادیه ارتباطات نمی‌گیرد.

اقتصاد جزئیات تازه از تهدید اعضای اتحادیه رایانه به استعفا / وزارت ارتباطات تعامل ندارد!

بحث مالیات موضوعی مهم برای تمامی کسب ‌و کارها است و اداره مالیات در سال‌های اخیر مالیات تعدادی از اصناف را اصلاح کرده است اما روند اصلاح در اتحادیه فناوران رایانه تهران را شاهد نبودیم و انتقادهای زیادی در این خصوص از سوی اعضای اتحادیه مطرح شد. به تازگی نیز تعدادی از اعضای هیئت ‌مدیره اتحادیه فناوران رایانه هشدار دادند که اگر روند فعلی تداوم داشته باشد، از فعالیت خود کناره‌گیری می‌کنند. این مسائل در شرایطی مطرح شده است که دولت سالگرد یک‌ سالگی خود را پشت سر گذاشته است و انتظار تعامل بیشتر با اصناف را داریم. در این خصوص گفتگویی با رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

اصلاح مالیات در شرایط فعلی ضروری است 

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: تعدادی از اعضای هیئت رئیسه اتحادیه فناوران رایانه با توجه به فشارهای زیادی که متحمل شده‌ایم، گفتند اگر اصلاح ضرایب مالیاتی انجام نشود، استعفا خواهند داد. من شخصاً با این موضوع موافق نیستم اما نمی‌توانم جای کسی تصمیم بگیرم. حقیقتاً اعضای صنف ما بسیار اذیت می‌شوند. به این علت که شباهت زیاد و تداخل با شغل همگن خود یعنی موبایل داریم تا حدی که خیلی از اعضای ما جواز اتحادیه موبایل را هم دارند و یا برعکس فعالین حوزه موبایل نیز برای فعالیت در حوزه رایانه از ما جواز می‌گیرند.

فرجی

فرجی اظهار کرد: ضرایب اتحادیه موبایل از طریق درخواست صنف دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اصلاح شده است. اما علی رغم درخواست‌ها و توضیحات، ضرایب ما همچنان مانند دیگر صنف‌ها است که بر اساس اعلام اداره مالیات به صورت نصف در سامانه کد مالیاتی (اینتاکد) محاسبه می‌شود. اداره مالیات کار درست را برای صنف موبایل کرده است که ضرایب را اصلاح کرده است. نمی‌توان از واردکننده موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، پرینتر سود ۲۰ درصدی گرفت. ضریب ما را ۲۰ درصد مشخص کرده‌اند. ضریب فروشنده هم ۶.۲ دهم درصد می‌شود.

وی افزود: خرید کالای آی تی متفاوت با خرید لوازم‌خانگی است. خریدار آی تی با آگاهی و سواد کالا را می‌خرد. این خریدار قیمت‌های جهانی و داخلی را از آمازون گرفته تا سایت‌های داخلی کشور خودمان دقیقاً چک می‌کند. قیمت‌های جهانی را ضرب در نرخ دلار و ضرایب می‌کند. کسی کالای آی تی را برای تزئین خانه نمی‌خرد. کالای آی تی برای کارایی‌ای که دارد خریداری می‌شود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران تأکید کرد: ما درخواست اصلاح را به اداره مالیات داده‌ایم. اتحادیه بازوی ارتباطی بین حاکمیت در تمامی حوزه‌ها با اصناف است. هیچ یک از اعضای صنف ما دنبال فرار مالیاتی نیستند اما به دنبال پرداخت مالیات اصولی و منصفانه هستیم. اصلاح مالیات در شرایط فعلی ضروری است.

 

فرجی ضمن نقد عملکرد وزارت ارتباطات در سالگرد یک‌سالگی دولت گفت: وزارت ارتباطات به هیچ وجه با اتحادیه ارتباط نمی‌گیرد و تنها با انجمن‌هایی که به موازات اتحادیه فعالیت می‌کنند، تعامل دارد. این روند ضعف بزرگ وزارت خانه است چرا که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تأکید کرده است که هر فرد صنفی مکلف است که جواز اتحادیه داشته باشد و قانون تنها اتحادیه را به عنوان بازوی میان حاکمیت و اصناف می‌داند.

ارتباط خوب با انجمن‌ها از دولت گذشته و شخص آقای آذری جهرمی شروع شد که به واسطه شرکت شخص ایشان در جشن‌ها و مهمانی‌های انجمن‌ها ارتباط برای این دولت آغاز شد و بعد از آن هم پایدار ماند. این روند باعث اجحاف در حق یک سری از فعالین که به واسطه قانون تنها عضو اتحادیه هستند و ارتباطی با انجمن‌ها ندارند، می‌شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها