|
کدخبر: 271717 رویا رئیسی

یک تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز؛

این رمزارزها ۹۵ درصد ارزان شدند / اتریوم یک تنه بازار را نجات می‌دهد

مرید سادات؛ مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی گفت: پروژه‌های مثل متاورس که در سقف‌های تاریخی قرار داشتند، حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد ریزش داشتند. به نسبت قیمتی آلت کوین‌ها ریزش بیشتری داشتند.

اقتصاد این رمزارزها ۹۵ درصد ارزان شدند / اتریوم یک تنه بازار را نجات می‌دهد

بازار رمز ارزها در روزهای اخیر شرایط با ثباتی ندارد و روند و نوسانات فعلی کاربران را نگران کرده است و از سویی قانون‌گذاری عجولانه در کشورها از نظر تعدادی از کارشناسان آسیب بزرگی برای بازار کریپتوکارنسی خواهد بود. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد سقوط کرده است. کارشناسان معتقد هستند که مقصر این کاهش شدید قیمت اظهارات جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس است که به نفع افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در سپتامبر برای مهار تورم بود. البته اتریوم در این شرایط پیشتاز بود و ارزش خود را از ۱۰۰۰ دلار به بالاترین سطح یعنی ۲۰۰۰ دلار رساند. در این خصوص گفتگویی با یکی از کارشناسان بازارهای مالی داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

وضعیت خریداران در بازار متعادل شده است

حسین مرید سادات؛ مدرس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: به واسطه روند نزولی روزهای اخیر، کل بازار رمزارزها آسیب دید اما آلت کوین‌ها ریزش‌های سنگین‌تری را تجربه کردند. پروژه‌های مثل متاورس که در سقف‌های تاریخی قرار داشتند، حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد ریزش داشتند. به نسبت قیمتی آلت کوین‌ها ریزش بیشتری داشتند.

مریدسادات

مرید السادات ضمن اشاره به روند رو به رشد موجودی هولدرهای کوتاه ‌مدت بیت کوین گفت: کسی دستش را زیر چاقویی که از بالا به سمت پایین پرت می‌شود، نمی‌گیرد. باید منتظر یک کف قیمت جدید باشیم. اگر به چارت روزانه بیت کوین نگاه کنیم، کف قیمت جدیدی را رقم زده است. به طبع این شرایط هولدرهای کوتاه مدت اقدام به خرید کرده‌اند.

وی افزود: در زمانی که بیت کوین ۲۵ درصد رشد کرد، اتریوم عملکرد بی‌نظیری را از خود به جای گذاشت. با یک کف قیمت خوب مجدداً وارد مدار صعودی شد. هیچ بازاری همیشه صعودی یا نزولی نخواهد بود.

یک تحلیلگر بازارهای مالی تأکید کرد: وضعیت خریداران در بازار متعادل شده است. البته ارزش بازار یک سوم شده است و از سه تریلیون دلار به یک تریلیون دلار رسیده است. در این رنج قیمت‌ها بازار ارزنده است. یکی از دلایل ریزش بازار، رویدادهای فاندامنتال مثل جنگ روسیه و اوکراین بود. همچنین ماجراهای رمز ارز لونا و هک کیف پول این رمز ارز شرایطی را ایجاد کرد که وضعیت بازار نزولی باشد. البته در بازار فعلی کف قیمت خوب ایجاد شده است و خریداران خرید خود را انجام داده‌اند.

مرید السادات در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مرج اتریوم یک رویداد خوب است که کلیت بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پامپ اتریوم و زیرشاخه‌هایش نکته جذابی برای بازار است. مرج اتریوم می‌تواند ارزش بازار را افزایش دهد. در فصل آلت کوین‌ها این اتفاق برای بازار خوب است. انتظار داریم که اتریوم به روند صعودی خود ادامه دهد و با مرج خود روزهای خوبی را برای بازار کریپتو رقم بزند. رویداد خوب برای رمز ارزهای معروف شرایط کل بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با تغییرات اخیر رمز ارز اتریوم می‌تواند جایگاه بهتری نسبت به گذشته داشته باشد.

آخرین وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین با افت ۷ درصدی به کف کانال ۲۱ هزار دلار سقوط کرد. روند نزولی قیمت بیت کوین از یک هفته قبل آغاز شد، هم‌زمان با افت قیمت بیت کوین در شبانه‌روز گذشته، ارزش اتریوم ۱۰ درصد کاهش داشت و قیمت کاردانو و دوج‌ کوین به ‌ترتیب ۷ و ۶ درصد کاهش پیدا کرد. در این مدت بازدهی ترون منفی دو درصد بوده و ارزش شیبا تغییری نکرده است. در این شرایط ترس دوباره بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است. قیمت‌ها در حال کاهش هستند و نگرانی معامله گران این است که قیمت‌ها از کفه‌ای قبلی هم عبور کنند. البته باوجود کاهش قیمت اغلب توکن‌های مهم دنیا در شبانه‌روز گذشته، حدود یک درصد به حجم کل بازار ارز دیجیتال اضافه شد و این رقم به ۱.۰۶ تریلیون دلار رسید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها