|
کدخبر: 271309

موج گرانی‌ها روی نرخ میوه اثر گذاشته است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: کاهش تقاضای خرید میوه هر روز در بازار میوه بیشتر می‌شود تا جایی که برخی از مردم به دلیل عدم توان مالی تنها تماشاگر میوه‌ها در بازار شده‌اند.

اقتصاد  موج گرانی‌ها روی نرخ میوه اثر گذاشته است

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: بازار کم رونق میوه در روزهای تابستان خیلی کم سابقه است. مردم اگر از درآمدشان چیزی باقی بماند به سمت خرید میوه می‌روند.

کارگر درباره دلایل گرانی نرخ میوه در بازار گفت: تورم و گرانی بخش‌های مختلف و کالاهای زیادی را تحت تأثیر قرارداده از این رو همین موج گرانی‌ها روی نرخ میوه نیز اثر گذاشته است و مردم ناگزیر مصرف میوه را دیگر در اولویت قرار نمی‌دهند.

وی بیان کرد: کاهش حدود ۶۵ درصدی خرید میوه به ویژه در این ماه نشان می‌دهد که وضعیت تورم در بخش میوه و تره بار چقدر بر شرایط بازار و همچنین خوراک مردم تأثیر‌گذار است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: تشدید تورم در کشور حاشیه‌های زیادی را برای بازارهای مختلف به‌ویژه بازار میوه ایجاد کرده تا جایی که به نظر می‌رسد که در آینده نه چندان دور مردم تنها تماشاگر در بازار میوه باشند تا خریدار!

به گفته کارگر؛ خرید دانه‌ای میوه شاید بتواند بخشی از نیاز مصرف و سبد خانوارها را تأمین کند، اما بازار میوه به دلیل کاهش مصرف همچنان در رکود است.

وی تصریح کرد: گرانی میوه تماماً به کشاورز و باغدار بر نمی‌گردد. افزایش نرخ در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، دستمزد و بیمه کارگران، مالیات، سبد، پلاستیک و حتی اجاره واحد صنفی خرد سطح شهر و سایر هزینه‌های جاری تأثیر مستقیم بر نرخ میوه گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با تأکید بر اینکه تورم بیش از ۶۰ درصدی باعث گرانی میوه در بازار مصرف شده است، گفت: این وضعیت کاهش شدید تقاضای خرید میوه در بازار را به همراه داشته است

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها