|
کدخبر: 270741

تشکیل کارگروه صادراتی در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزات صنعت ، معدن و تجارت گفت: کارگروه صادراتی با برنامه توسعه صادرات در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت تشکیل شده است.

محمد موسوی در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی دانش بنیان در صنعت تجهیزات پزشکی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی فعال دارای پروانه بهره برداری از وزارت صمت در صنعت تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند که تعدادی از این شرکت ها تاییدیه های بین المللی و استانداردهای لازم برای ثبت تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی در کشورهای دیگر را دارند که نشان دهنده ظرفیت بالای صادراتی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است.

وی افزود: با توجه به رشد فناوری در شرکت‌های دانش بنیان صنعت تجهیزات پزشکی، اولویت اول این معاونت تسهیل گری در جهت توسعه صادرات برای این صنعت است.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به محدودیت منابع شرکت‌های دانش‌بنیان و اهمیت زمان ورود به بازار برای این واحدهای تولیدی، تاکید کرد: موضوع تخصیص درست و دقیق منابع نیازمند یک استراتژی و برنامه‌ریزی حساب شده است که برای تحقق این مهم تقسیم کار ملی با حضور وزارتخانه های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مساعدت ستاد زیست فناوری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کارگروه صادراتی با برنامه توسعه صادرات با اولویت کشورهای همسایه در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت صمت تشکیل شده است.

موسوی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد از واحدهای تولیدی دانش بنیان در صنعت تجهیزات پزشکی بازدید کرد.

 

ارسال نظر