|
کدخبر: 269039

ایران وارد مرحله پساتحریم شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حلقه اول ورود به عرصه جهانی در سیاست خارجی، حلقه همسایگی است که شعار توسعه روابط همسایگی دولت سیزدهم جواب داده و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

عباس گلرو، درباره توجه دولت به سیاست همسایگی، گفت: سیاست دولت سیزدهم و اقدامات ابتکاری وزارت امور خارجه در حوزه همسایگی روند رو به رشد و مثبتی را طی می‌کند.

وی افزود: کمتر از یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم می‌گذرد و ارزیابی ما این است که شعار توسعه روابط همسایگی حجت الاسلام رئیسی جواب داده و برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تقویت روابط با کشورهای همسایه و تنوع بخشی به ارتباط با کشورهای دنیا یک ضرورت و الزامی بوده که در دولت فعلی به خوبی طی می‌شود.

گلرو ادامه داد: به لحاظ محتوایی روابط جمهوری اسلامی ایران رونق گرفته است. حلقه اول ورود به عرصه جهانی در سیاست خارجی، حلقه همسایگی است و اگر این قدم برداشته نشود، روابط با دنیا به خوبی پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه اهمیت همسایگان همواره باید مورد توجه قرار گیرد که به خوبی در این دولت مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سفرهای متقابل به خوبی انجام می‌شود و بنده معتقدم در مرحله پساتحریم هستیم. البته این حرف به معنای برچیده شدن تحریم‌ها نیست، بلکه به معنای خنثی سازی تحریم‌هاست و این نکته‌ای است که دیگر کشورها هیچ توجهی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارند و بسیاری از کشورهایی که با ما همکاری می‌کنند، خودشان هم تحت تحریم هستند.

نماینده مردم سمنان در مجلس تأکید کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم و با همسایگان بیشتر از این کار کنیم. حوزه ارتباط با کشورهای آفریقایی را هم باید کلید بزنیم. کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس جلساتی را در راستای ضرورت افزایش ارتباط با کشورهای آفریقایی برگزار کرده است و باز هم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. همچنین حوزه شرق و آمریکای لاتین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گلرو گفت: در صورتی که سیاست خارجی ما از حالت تک موضوعی خارج شود، گشایش‌هایی ایجاد خواهد شد که دولت سیزدهم در این راستا حرکت می‌کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها