|
کدخبر: 268713

برای ورود به این صنف هزینه سنگینی لازم است / مشکل کجاست؟

نایب رئیس دوم اتاق اصناف و رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تالار‌های پذیرایی استیجاری است.

اقتصاد برای ورود به این صنف هزینه سنگینی لازم است / مشکل کجاست؟

خسرو ابراهیمی نیا، نایب رئیس دوم اتاق اصناف و رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران افزود: درگیری های مالک و مستاجر باعث شده بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنفی تالار پذیرایی هنوز در مدار کار خود قرار نگیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تالار پذیرایی یک شغل ساده ای نیست، اظهارداشت: این شغل تفاوت زیادی با مشاغل دیگر دارد؛ چون به خیلی از مسائل از جمله نوآوری، به روز بودن، داشتن نیروهای تخصصی و غیره نیازمند است.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران گفت: راه اندازی سالن های پذیرایی به سرمایه خیلی سنگینی نیاز دارد.

رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران افزود: در حال حاضر ۴۰ درصد از واحدهای صنفی زیر پوشش صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس در مدار کار قرار گرفته و فعالیت خود را شروع کرده اند؛ اما ۶۰ درصد یعنی ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد هنوز در مدار کار قرار نگرفته اند.

ابراهیمی نیا اظهارداشت: اوضاع کار و کاسبی صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس مثل گذشته رونق چندانی ندارد.

وی ادامه داد: تالارهای پذیرایی در برگزاری مراسم های مختلف تخصص دارند و این امکان وجود داشت با فاصله گذاری اجتماعی و همینطور با رعایت دستورالعمل ها بتوانند مراسم ها را به صورت سالم، آبرومند و با هزینه مناسب برگزار کنند متاسفانه این واحدها تعطیل شدند.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران گفت: مردم برای برگزاری مراسم خود به باغ های فاقد پروانه صنفی اطراف شهر، سالن های اجتماعات، باغ تالارها و مراکز غیرقانونی رجوع کردند.

رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران افزود: متاسفانه برخی از باغ تالارها حتی آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی و همینطور سرویس بهداشتی مناسبی ندارند و در عین حال مسائل بهداشتی را رعایت نمیکنند.

 

منبع: اتاق اصناف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها