|
کدخبر: 268494

شرایط بورس طبیعی است؟

رئیس سازمان بورس با اشاره به اثر تصمیمات اخیر بر دو صنعت مهم و وضعیت بازار گفت: شرایط بورس طبیعی بوده و عجیب و غریب نیست!

اقتصاد شرایط بورس طبیعی است؟

مجید عشقی درباره اثرگذاری عملکرد و تصمیمات سایر وزارتخانه ها بر روی بازار سرمایه گفت: با راه‌اندازی و برقراری میز صنعت در سازمان بورس، برای وضعیت صنایع پیگیری ‌های لازم انجام شده و ادامه دارد. یکی از عوامل موثر بر شرایط بازار، وضعیت صنایع پترو پالایشی و فلزی است. برخی تصمیمات که در سایر وزارتخانه‌ها گرفته می‌شود بر وضعیت بازار اثر می‌گذارد.

وی افزود: مکاتباتی با وزارتخانه‌ها انجام شد و دستورات معاون اول رییس جمهوری هم در حال پیگیری است. چالش‌‌هایی برای صنایع مختلف ایجاد شد که حل و فصل آنها در حال انجام است و بطور قطع به نفع بازار خواهد بود. همواره بورس با وقفه و فاصله‌ای نسبت به سایر بازارها حرکت می‌کند اما مهم روند بلندمدت بازار است. بنابراین شرایط طبیعی بوده و عجیب و غریب نیست.

این مقام مسئول درباره خروج سنگین نقدینگی سهامداران حقیقی ‌از بازار توضیح داد: مشخص است حقیقی‌ها چه رفتاری دارند. حرکت این سهامداران به سمت صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی است که این اقدام، رفتاری هوشمندانه بشمار می آید.

عشقی ادامه داد: خروج نقدینگی‌ حقیقی ها رخ داده اما همواره همین رفتار را نشان می‌دهند. در دوره‌های گذشته رکود ۴ ساله بورس هم مشاهده شده که در این بازه زمانی خروج نقدینگی هم صورت گرفت اما با مشخص شدن متغیرها، حقیقی‌ها دوباره به بازار برمی‌گردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها