|
کدخبر: 267952

شرایط دریافت وام سهام عدالت

اولین شرط دریافت وام سهام عدالت ، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

اقتصاد شرایط دریافت وام سهام عدالت

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. سهام عدالت گونه‌ای یارانه می‌باشد. دولت سهام عدالت را برای مردم در نظر گرفته تا در اقتصاد شراکت بیشتری داشته باشند. در طرح سهام عدالت، سهام برخی از شرکت‌های دولتی، به اقشار خاصی از مردم فروخته می‌شود. سهام عدالت را دولت با هدف بهتر کردن وضعیت معیشت قشر ضعیف‌تر جامعه در نظر گرفته است. سود سهام عدالت بر سر موعدهای بخصوصی به حساب دارندگان سهام واریز می‌گردد.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

افرادی که سهام عدالت آنها توقیف شده هم امکان دریافت وام را ندارند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر