|
کدخبر: 267293

محدودیت تازه بانک مرکزی برای فعالان رمزارز

سقف واریز و برداشت در صرافی‌های رمزارز ایرانی به ۱۰۰ میلیون تومان در روز محدود شد.

اخیرا بانک مرکزی دستورالعملی برای شرکت‌های پرداخت‌یاری صادر کرده است که حجم تراکنش‌های بانکی و به تبع آن نحوه تعامل کاربران ایرانی با صرافی‌های رمزارز داخلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بانک مرکزی اخیرا دستورالعمل جدیدی به شرکت‌‌های پرداخت‌یار ارائه کرده است که برای برداشت‌های روزانه سقف تعیین می‌کند. این دستورالعمل جدید تمام صرافی‌های رمزارز ایرانی و کاربران آن‌ها را که برای واریز و برداشت به شرکت‌های پرداخت‌‌یاری متکی هستند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اکثر صرافی‌های ایرانی شب گذشته اطلاعیه‌هایی صادر کردند که موارد زیر را شامل می‌شود:

سقف واریز یا برداشت برای هر حساب بانکی یا شماره شبا ۱۰۰ میلیون تومان در روز است.

کاربران می‌توانند برای مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان واریز یا برداشت به/از حساب خود در صرافی، از چند شماره شبا استفاده کنند یا بین تراکنش‌ها اقلا ۲۴ ساعت فاصله‌گذاری کنند.

محدودیت به وجود آمده برای کاربران صرافی‌ها از طرف صرافی‌ها نبوده است. این محدودیت به هیچ وجه به معنای قرار دادن سقف برداشت از صرافی‌ها نیست.

تا زمان نگارش خبر صرافی‌های نوبیتکس، بیت پین، رمزینکس، تبدیل، ارز پایا، سلام کریپتو، اکسیر و کوین‌نیک مارکت اطلاعیه‌هایی در این خصوص صادر کرده‌اند. در مورد صرافی‌های دیگر هم مطالب ذکر شده صادق خواهد بود چرا که این مقررات مربوط به پرداخت‌یاری‌ها است و تمام تراکنش‌های بانکی و تبع آن تمام صرافی‌ها را شامل می‌شود.

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها