|
کدخبر: 267090

رد پای ماینرها در ریزش قیمت بیت کوین

فروش ماینرها دلیل ریزش قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار است.

جولیو مورنو (Julio Moreno)، تحلیلگر ارشد کریپتوکوانت اعتقاد دارد که بازار رمزارزها در دوره فروش ماینرهای بیت کوین در حال جلو رفتن است. او افزود که آن ها به طور دسته جمعی افزایشی را در جریان ورودی بیت کوین به صرافی ها ثبت کرده اند. افزایش ورودی در زمان قیمت های پایین ثبت شده است.

در همین حال، کی یانگ جو، مدیر عامل CryptoQuant تاکید کرد که دو نوع سناریو برای ماینرهای بیت کوین وجود دارد. ابتدا ماینرهای کهنه کار بودند که با سود بیت کوین های خود را فروختند. در حالی که دومین فرضیه نیز این است که ماینرهای جدید هم با ضرر می فروشند.

با این حال، جهش اخیر در فروش بیت کوین به طور عمده بر قیمت بیت کوین برای تجارت در سطح پایدار تأثیر گذاشته است. مورنو در گزارشی اشاره کرد که درآمد ماینرها در طول زمان کاهش یافته است. در حالی که افزایش سختی شبکه را ثبت کرده است که هزینه استخراج کننده را بالا برده است. زمانی که قیمت بیت کوین در همان دوره ۳۹ درصد کاهش یافت، دشواری استخراج ۵۱ درصد در سال ثبت شده بود.

مورنو اضافه کرد که با کاهش درآمد، ماینرها به فروشنده تبدیل شده اند. در ماه ژوئن (خرداد)، جریان ورودی بیت کوین ماینرها به صرافی ها به حدود ۲۳ هزار بیت کوین رسید. این بالاترین سطح ماهانه از ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) بوده است. این امر ماینرها را به منطقه “سود بسیار کم” سوق داده است.

Bitfarms، یک شرکت استخراج بیت کوین، گزارش ماهانه خود را در ۱ ژوئیه (۱۰ تیر) منتشر کرد. این شرکت اعلام کرد که ۴۲۰ بیت کوین جدید در ژوئن ۲۰۲۲ استخراج شده  است. این جهش ۵۸ درصدی نسبت به ژوئن ۲۰۲۱ بود. در همین حال، این شرکت در طول ماه حدود ۳۳۵۳ بیت کوین فروخت. مبلغ ۶۹ میلیون دلار بخشی از پول توسط آنها برای پرداخت تسهیلات خود استفاده شده است.

 

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها