|
کدخبر: 267055

معاملات مشکوک یک پالایشگاه در بورس

در روز افت ۱۲ هزار واحدی شاخص، پالایشگاه فرابورسی، دو شرکت بیمه و لیزینگ، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد معاملات مشکوک  یک پالایشگاه در بورس

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و منفی آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۱۲ هزار و ۸۳ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۵۰۱ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴ و ۳.۲ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به بانک دی، شستا، ایران خودرو، سایپا به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۹۲۷، ۴۲۶، ۳۹۳، ۳۰۴ و ۲۵۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۸ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، سرمایه گذاری پتروشیمی ساختمان خلیج فارس شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه با افت ۱.۱ درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۳۴.۴ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری اعتبار ایران، ماشین سازی نیرو محرکه، جام دارو، کشت و صنعت آبشیرین، ایتالران، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، نفت سپاهان، پالایشکاه لاوان، بین المللی ساروج بوشهر، بیمه حکمت صبا، معادن روی ، لیزینگ رازی ، مهرام و توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پالایشگاه، دو شرکت بیمه و لیزینگ، دو سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها