|
کدخبر: 267042

اروپا بازار رمزارزها را به خاک سیاه نشاند

کمیسیون اروپا، قانون‌گذاران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر روی یک چارچوب نظارتی متحول‌کننده برای بازار دارایی‌های کریپتو (MiCA) به توافق رسیده‌اند.

قانون بازار دارایی‌های کریپتو (MiCA) شرایط را برای صرافی‌های ارز دیجیتال و وام‌دهندگان استیبل کوین‌های فعال در اروپا چالش‌برانگیزتر خواهد کرد.

بر اساس مقررات جدید، وام‌دهندگان استیبل کوین‌ها مانند تتر (Tether) و سیرکل (Circle)، ملزم به حفظ ذخایر جهت پاسخگویی بهتر به بازخریدهای انبوه خواهند بود. بر اساس گزارش CNBC، همچنین ممکن است این شبکه‌ها با محدودیت ۲۰۰ میلیون یورویی در معاملات روزانه مواجه شوند.

در راستای این قانون، به متصدیان بازار بورس و اوراق بهادار اروپا (ESMA) اختیارات بیشتری برای محدود کردن یا ممنوعیت شرکت‌های کریپتویی که پروتکل مناسبی برای محافظت از سرمایه‌گذاران ندارند، داده می‌شود.

در همین راستا، استفان برگر (Stefan Berger)، نماینده پارلمان اروپا، می‌گوید:

ما امروز در غرب وحشی نظم جدیدی به دارایی‌های کریپتو داده و قوانین روشنی را برای یک بازار هماهنگ تعیین خواهیم کرد که اطمینان حقوقی را برای وام‌دهندگان و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های کریپتو فراهم کرده و استانداردهای بالایی را برای مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران تضمین می‌کند.

در این چارچوب نظارتی، مقررات زیست‌محیطی نیز وجود خواهد داشت و شرکت‌های فعال حوزه کریپتو باید مصرف انرژی خود را افشا کنند. قانون‌گذاران همچنین نگرانی ویژه‌ای در خصوص ناشناس بودن رمزارزهای مبتنی بر حریم خصوصی دارند که توافق‌هایی هم برای کاهش این تراکنش‌ها صورت گرفته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها