|
کدخبر: 266431 افسانه سالاری

گزارش اختصاصی گسترش نیوز از افتتاحیه مرکز نوآوری نوین آمپر:

این مشاغل مورد توجه ویژه قرار گیرند

علی آقامحمدی گفت: ما در آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم بود. ایجاد فضاهای کاری اشتراکی زمینه را برای پیشرفت اقتصادی جهانی ایجاد می‌کند.

اقتصاد این مشاغل مورد توجه ویژه قرار گیرند

امروز مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری نوین آمپر با حضور مجتبی توانگیر نماینده مجلس و علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

آقامحمدی اظهار کرد: اینکه فضایی فراهم شده که شرکت‌های فعال در کسب‌وکارهای نوین در اقتصاد حضور دارند امری مهم است. اگر ما در عرصه‌های جهانی فعال نباشیم پیشرفت ممکن نیست. این امر با ایجاد فضاهای بزرگ مشترک میسر است. در حوزه دانش‌بنیان این مسئله جدی‌تر است و از لحاظ سرمایه و نیروی انسانی هزینه‌ برتر است. چراکه نمی‌توان مکان‌های کوچک ایجاد شده کار را به سرعت پیش ببرند. متاسفانه این فرهنگ انفرادی و تک بعدی در کشور ما وجود دارد. رقابت به صورت پنهان‌ کردن روند کار چه از دید دولت برای مالیات و چه از دید همکاران وجود دارد.

وی افزود: ابعاد کاری هر گروهی باید در اینگونه فضاها مشترک و حقوق هر فرد مشخص باشد. مدل‌های شرکتی بسیار قدیمی است و باید شرکت‌ها به راحتی بتوانند با یکدیگر مشارکت کنند و پس از آن جدا شوند.

او ادامه داد: مجموعه‌ها باید افقی اداره شود و روابط به صورت جزیی در آیین‌نامه‌ها مشخص شوند. ساختارهای حقوقی در شرکت‌ها باید تغییر کند.

آقامحدی افزود: کارهای بزرگ بلند مدت را باید تشخیص دهیم. روی مشاغل گذشته که عمر آنها رو به پایان است نباید بها ندهیم. مشاغل آینده‌دار باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. یکی از مزیت‌های مناسب فضاهای اشتراکی این است که شغل با شخصیت نیروی انسانی مطابقت و تناسب داشته باشد.

 او در ادامه ایجاد چنین فضاهای اشتراکی را قدم مهم و پایه‌ای دانست و اظهار امیدواری کرد که چنین فضاهایی بیشتر ایجاد شود و گفت: ایجاد چنین فضاهایی نمایی قدرتمند از کشور در عرصه جهانی به وجود خواهد آورد.

ارسال نظر