|
کدخبر: 266411

فروش قلم گوساله از قدیم رایج بود

نیما حبیب‌فر عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی گفت: فروش دنده گوساله برای مصارفی چون پودر استخوان، صابون‌‌سازی و لوازم آرایشی کاربرد دارد؛ استخوان‌های دنده برای خریداران ارزش غذایی خاصی ایجاد نمی‌کند چراکه قصاب‌ها به‌گونه‌ای گوشت را از دنده جدا می‌کند که آن استخوان‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند و به خوراک لعاب نمی‌دهد.

اقتصاد  فروش قلم گوساله از قدیم رایج بود

عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی گفت: فروش دنده گوساله برای مصارفی چون پودر استخوان، صابون‌‌سازی و لوازم آرایشی کاربرد دارد؛ استخوان‌های دنده برای خریداران ارزش غذایی خاصی ایجاد نمی‌کند چراکه قصاب‌ها به‌گونه‌ای گوشت را از دنده جدا می‌کند که آن استخوان‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند و به خوراک لعاب نمی‌دهد.

نیما حبیب‌فر در پاسخ به این پرسش که برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی از فروش استخوان‌های گوساله و گوسفند در واحدهای صنفی این ادعا را طرح می‌کنند که با کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان تمایل آنها برای خرید استخوان افزایش پیدا کرده است آیا این موضوع با واقعیت بازار مطابق است؟ گفت: واحدهای صنفی اقدام به فروش قلم گوسفند و گوساله می‌کنند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت ارزش غذایی قلم از گوشت بیشتر است.

وی با بیان اینکه از قدیم الایام تقاضا برای خرید قلم گوسفند و گوساله وجود داشت، تصریح کرد: بسیاری از خوراک‌های سنتی ایرانی و ارامنه با قلم طبخ می‌شود برخی از این اظهارنظرها در فضای ناشی از نبود اطلاعات این اشخاص در آن زمینه است.

این فعال صنفی ادامه داد: فروش دنده گوساله برای مصارفی چون پودر استخوان، صابون‌‌سازی و لوازم آرایشی کاربرد دارد؛ استخوان‌های دنده برای خریداران ارزش غذایی خاصی ایجاد نمی‌کند چراکه قصاب‌ها به‌گونه‌ای گوشت را از دنده جدا می‌کند که آن استخوان‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند و به خوراک لعاب نمی‌دهد.

عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی با بیان اینکه استخوان‌های سرسینه گوساله و گوسفند بهترین قسمت گوشت برای طبخ آبگوشت هستند، تصریح کرد: قلم گوساله در واحدهای صنفی پایین شهر دانه‌ای ۳۰ هزار تومان بفروش می‌رسد این در حالیست که واحدی صنفی بالا شهر قلم را اره و بسته‌بندی می‌کنند از این‌رو نرخ آن نسبت به واحدهای پایین‌شهر بالاتر است.

به گفته وی؛ لعابی که سرقلم گوساله و گوسفند به خوراک می‌دهد ارزش غذایی آن را بالا می‌برد از این‌رو خرید قلم به دلیل کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیست و بیشتر برای ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن مصرف می‌شود.

حبیب‌فر با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوساله در آغاز هفته جدید، افزود: گوشت گوساله پاک شده کیلویی ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی روند خرید گوشت در بازار را متعادل دانست و افزود: درحال‌حاضر بازار نه هیجان نخریدن دارد و نه هیجان خرید؛ هم اکنون متعادل و به ثبات نسبی رسیده است.

همچنین در این رابطه مهدی یوسفخانی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی  با بیان اینکه از قدیم فروش پای مرغ به‌دلیل خواص درمانی رایج بود، افزود: خرید پای مرغ مانند گذشته است و تغییری در میزان آن احساس نشده است.

وی ادامه داد: با آغاز هفته جدید فروش مرغ به نرخ مصوب رسید و مرغ کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد.

 

منبع: انتخاب

ارسال نظر