|
کدخبر: 266107 شهریار خادمی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با نماینده دوره یازدهم مجلس مطرح شد:

وزیر صمت یادش رفته کارش چیست / مردم سراوان در انتظار ۱۰ لیتر آب آلوده

ملک فاضلی: ما در طول ۴۳ سال گذشته یادمان رفته است که وزارت صمت کجاست. وزیرش یادش رفته است کارش چیست و اکنون هم همان است که پیش از این بوده است.

اقتصاد وزیر صمت یادش رفته کارش چیست / مردم سراوان در انتظار ۱۰ لیتر آب آلوده

طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد. این خبر عصر روز یکشنبه از سوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، رسانه‌ای شد. هفته گذشته یعنی ۲۴ خرداد نیز نمایندگان مجلس به سیدرضا فاطمی امین پس از آنکه از پاسخ‌های او قانع نشدند، کارت زرد دادند و اظهار کردند که در مدت ۵ ماه باید مشکلات این حوزه بخصوص خودرو حل می‌شد. نمایندگان مجلس، در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد نقد و کم‌کاری قرار دادند که او سال گذشته یک وزارتخانه آشفته را تحویل گرفت. وزارتخانه‌ای که تنها اسم صنعت و تجارت را یدک می‌کشید و عملاً در تمام حوزه‌ها با چالش مواجه بود. یکی از بزرگترین پردردسر‌های این حوزه، خودرو بود. همین موضوعی که بار‌ها پای فاطمی امین را به صحن علنی مجلس و کمیسیون صنایع و معادن کشاند.

اما براساس آن چیزی که در مجلس بیان شده است، ۳۶ نفر استیضاح وزیر صمت را امضا کرده بودند اما تاکنون ۲۰ نفر امضایشان را پس گرفتند. در همین راستا گفتگویی داشتیم با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی. با گسترش نیوز همراه باشید:

ملک-فاضلی

وابستگی ۸۰ درصدی اشتغال و رفاه به وزارت صمت

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در مورد موضوع یاد شده اظهار کرد: اول از هرچیزی آرزوی سلامتی برای ملت ایران  وآرزوی خلاصی از این سختی و معیشت کشنده را دارم که ۷۵ درصد این کار وظیفه وزارت صمت است. ما وقتی می گوییم وزارت صمت یعنی وزارت‌خانه‌ای که ۸۰ تا ۹۵ درصد اشتغال، درآمد و رفاه مملکت به این حلقه مفقودی وابسته است. ما در طول ۴۳ سال گذشته یادمان رفته است که وزارت صمت کجاست. وزیرش یادش رفته است کارش چیست و اکنون هم همان است که پیش از این بوده است.

وی افزود: انقلاب یعنی سازندگی، یعنی دگرگونی، اما سازندگی در چه؟ وقتی که ما به این سه مقوله( صنعت، معدن و تجارت)، عمل نکرده‌ایم و وقتی عمل نکنیم یعنی گرسنگی و بیچارگی و در به دری سراغ مردم آمده است. وقتی که جامعه ای با این توانمندی خدادادی به این روز افتاده است را می بینیم. غصه می‌خوریم.اکنون ۱۰ درصد از منابع دنیا و ۱ درصد جمعیت را در کل دنیا داریم و این یعنی باید توانمندی‌مان ۱۰ برابر کشورهای حاشیه خلیج فارس یا حتی آمریکا باشد! اما اکنون جامعه ایران آرزو دارد در آنجا کار کند.

فاضلی ادامه داد: اگر نقصی وجود دارد، نقص در عملکرد همه ما است چه آن هایی که سنی را گذرانده اند چه نسل جدید، بنده اصلا حضور وزارت صمت را در حوزه انتخابی خودم نمی‌بینم. من وقتی از وزارت صمت می پرسم و می گویم لیست معادن خود را در حوزه انتخابیه بگو می گوید معادن؟ معادن چی هست؟ در این سمت کشور وزارت صمت حواسش پرت است و توجه نمی‌کند. تولیدش که به آن شکل است و صنعتش فقط توانسته مردم را گرفتار یک سری ارابه های کشنده کند به نام خودرو ملی. نخیر جناب وزارت صمت، این خودروی ملی نیست بلکه خودروی کشنده ملت است! زیرا رقابت نیست و بهانه‌ها بر این است که می‌خواهیم خود کفایی ملی به وجود بیاوریم و با این ابزار افکار عمومی را در اختیار می‌گیرند. وزارت صمت دارد پرایدی را تبلیغ می کند که ۲۰۰ میلیون قیمت دارد و فقط کشتار می‌دهد.

تنها کار خوب وزارت صمت در زمان رزم حسینی

نماینده مردم سراوان در مجلس اظهار کرد: وزارت صمت فقط یک کار خوب انجام داد که در زمان آقای رزم حسینی بود که آنهم ما درخواست کردیم آب دریای عمان را به این استان بدبخت و بیچاره برسانید. بنده فریاد زدم و گفتم در حوزه انتخابی من ۸۰ درصد مردم روستایی روزانه انتظار ۱۰ لیتر آب آلوده را می کشند که آنهم بهشان نمی رسد! ما آرزوی هوتک را داریم. آرزو داریم بیوفتیم در آن ۲ نفر از ما هم غرق شوند ولی ۱۰ نفر از ما آب بخورند. این چیزی که من می گویم وضعیت افتضاح سراوان است. نهایتا طرح انتقال آب آمد در مجلس و دو فوریتی‌اش کردند و نمایندگان محبت کردند و تصویب کردند و رفت به دولت و مصوب شد و شورای نگهبان به دولت ابلاغ کرد.

وی افزود: اما  کو ؟ چگونه ؟ اثر گذاری اش کجاست ؟ ما که فعلا اثری از آب دریای عمان نمی بینیم. انشالله که جناب آقای رئیسی با توجه به آن چه که می دانند و باخبرند که در استان سیستان و بلوچستان وضعیت چگونه است، اقدام کنند. بیش از ۴۰ سال است که به این استان رسیدگی نشده است، شاید در این ۴ سال اتفاقی رخ دهد. امکانات را در طول ۴۰ سال از مناطق محروم دریغ داشتید به مناطق برخوردار دادید همین الان هم ۴۰ درصد بودجه برای تهران است ۴۰ در صد دیگر برای شهرهای بزرگ دیگر و ۲۰ درصدش می‌ماند برای مناطق محروم. منطقه محروم من که سراوان است نه فرودگاه دارد نه پرواز دارد نه ارتباط دارد. آنجا را که امیدم حسابی ساقط است.

فاضلی در پایان اظهار کرد: با وزارت نیرو جلسه ای را داشتیم، تعهد می کند ولی عمل نمی کند. وزارت صمت را که ما مردم سیستان نمی شناسیم. یک کارخانه سیمان را قرار بود ۳۰ سال پیش راه اندازی کند هنوز در صورت جلسه است. کی از صورت جلسه در می آید؟ خدا می داند.!

ارسال نظر