|
کدخبر: 265400

امارات صادرات گندم وارداتی از هند را متوقف کرد/ فاجعه غذایی در راه است؟

وزارت اقتصاد امارات اعلام کرد که با توجه به تحولات بین المللی که بر جریان مبادلات تجاری تاثیرگذار بوده، صادرات گندم وارداتی از هند را متوقف کرده است.

وزارت اقتصاد امارات تصمیم گرفته است صادرات مجدد گندم و آرد گندم از هند و از جمله از مناطق آزاد را به مدت چهار ماه متوقف کند.

این وزارتخانه گفته است که تصمیم مذکور با توجه به تحولات بین المللی که بر جریان مبادلات تجاری تأثیرگذار بوده اتخاذ شده و از طریق آن همچنین به روابط مستحکم و راهبردی بین امارات و هند ارج نهاده است؛ به ویژه پس از امضای توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی بین دو کشور و موافقت دولت هند با صادرات گندم به امارات به شرطی که با هدف مصرف داخلی این کشور انجام شود.

وزارت اقتصاد امارات توضیح داد که شرکت‌هایی که مایل به صادرات یا صادرات مجدد گندم و آرد گندم با منشاء هندی هستند که قبل از ۱۳ مه ۲۰۲۲ (۲۳ اردیبهشت) به امارات  وارد شده‌اند، باید برای دریافت مجوز صادرات به خارج از کشور درخواست خود را به همراه اسناد و مدارک مربوط به  محموله صادر شده از نظر مبدأ، تاریخ معامله و سایر الزامات مورد نیاز وزارت در این زمینه ارائه دهند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: در خصوص محصولات گندم و آرد گندم با منشاء غیر هندی، شرکت‌هایی که مایل به صادرات آن‌ها هستند، می‌توانند پس از ارائه درخواست به وزارتخانه برای اخذ مجوز صادرات به خارج از کشور اقدام کنند .

وزارت اقتصاد امارات تاکید کرد: مجوز صادرات برای شرکت‌ها به مدت ۳۰ روز از تاریخ صدور اعتبار دارد و باید برای تکمیل مراحل صادرات محموله به خارج از کشور به گمرک مربوطه ارائه شود.

ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین، دو بزرگ‌ترین تامین کننده بخش عمده غلات جهان  به مشکلات اقتصادی در عرصه بین الملل نیز دامن زده که از جمله آن بروز اختلال در تامین جهانی زنجیره غلات و بخصوص گندم است.

قیمت گندم در طی سه ماه درگیری این دو کشور که تامین کننده ۳۰ درصد گندم جهان هستند بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است.

سازمان‌های بین المللی به وضعیت تامین غذا در جهان هشدار می‌دهند، سازمان ملل متحد دو روز پیش هشدار داد که فاجعه غذایی در راه است.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    خیلی بیسواد نوشتی تیترو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها