|
کدخبر: 265297

جابجایی بیش از ۵ میلیارد برگه سهم در بورس امروز

بر اساس معاملات امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش ۹.۷۳۵ واحدی به یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش ۹۹۹ واحدی عدد ۴۲۸ هزار و ۹۳۱و احد را به نمایش گذاشت.

اقتصاد جابجایی بیش از ۵ میلیارد برگه سهم در بورس امروز

امروز، شاخص بازار اول با ۱۰۰۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم با ۱۰۷۰۶ واحد کاهش، به عدد ۳ میلیون و ۲۵ هزار واحد دست یافت.

در بورس تهران امروز ۵ میلیارد و ۱۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۳۹ هزار و ۶۴۱ نوبت داد و ستد شد که ارزشی حدود ۳ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان را در برداشت.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار امروز بر اُفت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب به شرکت های ملی صنایع مس ایران با ۱۳۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۸۱۳ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۷۶۶ واحد کاهش تعلق داشت، در مقابل اما شرکت های مبین انرژی خلیج فارس با ۶۰۷ واحد، فجر انرژی خلیج فارس با ۴۴۷ واحد و بانک ملت با ۲۴۵ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است، طی معاملات امروز گروه صنعت خودرو با حدود ۱۹.۶ هزار میلیارد ارزش در راس برترین های گروه صنایع بورسی قرار گرفت؛ همچنین به ترتیب گروه های صنعت فلزات اساسی با حدود ۲.۶ هزار میلیارد و صنعت شیمیایی با حدود ۲.۵ هزار میلیارد ارزش در رتبه دو و سوم قرار گرفتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۳۲ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۷۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۴ هزار و ۱۴ میلیارد تومان معامله شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، تولید نیروی دماوند با ۹.۳۵ واحد، بیمه دی با ۵.۴۳۶ واحد، تولید برق عسلویه مپنا با ۲.۷۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، شرکت های بیمه پاسارگاد با ۴۰.۹۴ واحد، پلیمر آریاساسول با ۳۴.۳۲ واحد و پتروشیمی زاگرس با ۱۰.۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

منبع: سنا

ارسال نظر