|
کدخبر: 264953

پیش بینی عجیب اسنودن از آینده بیت کوین

ادوارد اسنودن در جریان یک بحث مجازی در کنفرانس Consensus ۲۰۲۲ بر اهمیت حفظ حریم خصوصی با توجه به بیت کوین و کریپتو تاکید کرد. افشاگر آمریکایی نگرانی های خود را در مورد مالی شدن فضای کریپتو ابراز کرده است، اما افزود که موفقیت بزرگی را در این فناوری می بیند.

ادوارد اسنودن می‌گوید که به جنبش کریپتو اعتقاد دارد، اما فکر می‌کند در سال‌های آینده موانع بزرگی وجود دارد.

افشاگر آمریکایی و رییس بنیاد آزادی مطبوعات، امروز در یک مصاحبه مجازی در کنفرانس Consensus ۲۰۲۲،افکار خود را در مورد این فناوری نوظهور به اشتراک گذاشت و هشداری واضح در مورد خطرات جهانی حریم خصوصی مالی صادر کرد.

اسنودن که با افشای اسناد طبقه بندی شده آژانس امنیت ملی درباره جزییات اقدامات نظارتی در مورد شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۳ به تیتر یک اخبار بین المللی تبدیل شد، ماهیت عمومی بیت کوین را یک "نقص اساسی" توصیف کرد و گفت که بزرگترین دلیل برای شکست آن این است که خصوصی نیست.

او با اشاره به وایت پیپر بیت کوین و اینکه بیت کوین سیستم الکترونیکی همتا به همتا است، گفت: « بیت کوین به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی شکست می خورد، زیرا تا حد زیادی میخواهد پول نقد که حریم خصوصی بیشتری دارد را از جریان خارج کند.»

اگرچه اسنودن گفت که مشکلاتی را در دفتر کل بیت کوین می بیند، اما توضیح داد که او بسیار طرفدار این فناوری است و به ماهیت بدون مرز بیت کوین و سایر رمزارز ها که یک چیز شگفت انگیز است اشاره کرد.

اندکی پس از بحث، اسنودن توییتی منتشر کرد که در آن طلا را به عنوان بیت کوین که نمی‌توان از طریق اینترنت ارسال کرد توصیف کرد.

او همچنین چندین نوآوری دیگر را در فضای ارزهای دیجیتال، از جمله توکن های حریم خصوصی Zcash و Monero بررسی کرد.

اسنودن اخیرا فاش کرد که به ایجاد Zcash با سازنده آن یعنی جان دابرتین کمک کرده است، اسنودن در طول بحث گفت که وقتی برای اولین بار وایت پیپر زی کش را خواند، تحت تأثیر فناوری اثبات دانش صفر آن قرار گرفت.

رمزارز به عنوان پول

اسنودن با تشریح دیدگاه‌های خود در مورد وعده های فناوری کریپتو،اضافه کرد که تعدادی از دارایی‌های رمزنگاری شده نسبت به ارز های فیات به پول شباهت بیشتری دارند. او گفت: «مردم این تفاوت ها را درک نمی کنند، اما این دارایی‌های رمزنگاری دارای ارزش هستند، توکن هایی که می توان آن را مبادله کرد که به طور مستقل توسط هیچ مقام مرکزی کنترل نمی شود.

او همچنین نسبت به خطرات مالی شدن صنعت کریپتو هشدار داد. او گفت فکر می کند کاربران به اندازه کافی روی این فناوری و مزایای دیگر آن تمرکز نمی کنند.

وی گفت: کاربران اساساً به این فکر نمی‌کنند که شبکه‌هایی که قرار است ۱۰۰ سال برای انتقال ارزش به ما خدمت کنند، چه هستند.

اسنودن گفت که امیدوار است مردم به پول رایگان و مستقل بیشتر دسترسی پیدا کنند.

او پیشنهاد کرد که داشتن چنین دارایی هایی که می‌تواند به عنوان پول عمل کند، چیز خوبی برای جهان است.

 اسنودن گفت: فکر می‌کنم هرچه رقابت بیشتری در این فضا داشته باشیم، بهتر است.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر