|
کدخبر: 264652

هشدار/ بازنشستگان سراغ این رمزارزها نروند

به دنبال تصمیم شرکت سرمایه گذاری فیدلیتی مبنی بر ارائه برنامه ۴۰۱ (k) بیت کوین به عنوان طرح بازنشستگی، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا واکنش نشان داد و اظهار کرد که رمزارزها گزینه ای پرریسک برای سرمایه گذاری دوران بازنشستگی است.

به گفته جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، دارایی‌های رمزارزی گزینه‌های «بسیار پرریسک» برای برنامه‌های بازنشستگی پس‌اندازکنندگان عادی هستند و کنگره باید برای رسیدگی به این ریسک اقدام کند.

یلن این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره اطلاعیه اخیر شرکت خدمات مالی و سرمایه‌گذاری فیدلیتی (Fidelity Investments )، مبنی بر اینکه گزینه ارز دیجیتال را در برنامه های بازنشستگی محل کار که بر آن نظارت می کند گنجانده است، بیان کرد.

در ماه آوریل، فیدلیتی تصمیم خود را برای ارائه برنامه ۴۰۱ (k) بیت کوین در اواخر سال جاری اعلام کرد. برنامه های پس انداز به شدت قانون‌گذاری شده است، بنابراین موضع وزیر خزانه داری در مورد ابتکار جدید فیدلیتی نباید عجیب به نظر برسد.

وزارت کار ایالات متحده همچنین نسبت به قرار دادن ارزهای دیجیتال در حساب‌های ۴۰۱(k) افراد هشدار داده که نشان دهنده مخالفت آن است.

وزیر خزانه داری این را منطقی می داند که کنگره کنترل کند که کدام دارایی ها، مانند طرح های ۴۰۱(k)، باید در طرح‌های بازنشستگی مشمول مالیات قرار گیرند.

سناتور سینتیا لومیس اخیراً در مورد اینکه آیا بیت کوین باید در برنامه بازنشستگی ۴۰۱ (k)، که برخی از کارمندان ایالات متحده بخشی از دستمزد خود را به حساب های خود اختصاص می دهند تا برای بازنشستگی پس انداز کنند گنجانده شود، بحث کرد.

سناتور لومیس خاطرنشان کرد که او معتقد است موضع خصمانه وزارت کار در مورد قرار دادن ارزهای دیجیتال در پس‌اندازهای بازنشستگی ممکن است نادرست باشد. به گفته لومیس، بیت کوین را می توان به دو صورت، یعنی بخشی از تخصیص دارایی های بازنشستگی متنوع و به عنوان ذخیره ارزش، مورد استفاده قرار داد.

به گفته لومیس، استراتژی سرمایه گذاری هوشمند، دارایی هایی را که در کوتاه مدت سودده می کند و همچنین دارایی هایی را که ممکن است از کاهش ارزش وجوه جلوگیری کند، ترکیب می کند. به گفته او، بیت کوین می تواند یکی از موارد دوم باشد، زیرا بیت کوین واقعاً به عنوان یک ذخیره ارزش می درخشد.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها