|
کدخبر: 264753

روزگار مرغداران سیاه می شود؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: نرخ مرغ زنده در بازار کیلویی ۲۸ هزار تومان است و این درحالیست که نرخ تمام شده مرغ زنده برای مرغداران کیلویی بیش از ۴۵ هزار تومان است.

اقتصاد روزگار مرغداران سیاه می شود؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه مازاد تولید مرغ اجازه نمی‌دهد نرخ مرغ در بازار به نرخ تمام شده آن برسد، گفت: اگر نرخ مرغ واقعی نشود بسیاری از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج خواهند شد.

حبیب اسدالله نژاد، در پاسخ به این سوال که آیا بازار مرغ دچار رکود شده است یا خیر؟ گفت: افزایش تولید تا حدی باعث کاهش نرخ این کالای پروتئینی شده‌ است ولی آن موضوعی که بارها در مکاتبات به وزارت جهادکشاورزی هم اعلام کردیم این بود که با اصلاح نظام یارانه‌ای و پیش‌بینی وضعیت بازار، تولید متناسب با حجم تقاضا کاهش یابد که متاسفانه این درخواست مورد توجه واقع نشد و وزارت جهادکشاورزی نه تنها تولید را کاهش نداد بلکه افزایش تولید را هم رقم زد.

وی ادامه داد: ما نگران این هستیم که واحدهایی که ۱۵ روز آینده مرغ‌هایشان وارد بازار می‌شود و با ارز نیمایی تولید کرده‌اند دچار ضرر و زیان شوند، زیرا نرخ تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان بیش از ۱۵ تا ۲٠ هزار تومان بالاتر از نرخ بازار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: نرخ مرغ زنده در بازار کیلویی ۲۸ هزار تومان است و این درحالیست که نرخ تمام شده مرغ زنده برای مرغداران کیلویی بیش از ۴۵ هزار تومان است. اگر نرخ مرغ زنده واقعی و بر اساس نرخ تمام شده نباشد که البته مازاد تولید ممکن است این اجازه را ندهد. تولیدکنندگان بسیاری ممکن است زیان کنند و از چرخه تولید خارج شوند.

به گفته وی پیشنهاد حذف تدریجی ارز را داده بودیم که نرخ مرغ هم پلکانی بالا رود ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه دولت برای کنترل بازار، واردات و تولید را هم افزایش داد.

 

منبع: ایسنا
  • جمشید ارسالی در

    خداروشکر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها