|
کدخبر: 264043

نگرانی مرغداران از کاهش قدرت خرید مردم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس،گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات مرغداران در حال حاضر پایین آمدن قدرت خرید مردم است. مرغداران باید آینده بازار مصرف محصول تولیدی خود را مثبت ارزیابی کنند.

اصناف نگرانی مرغداران از کاهش قدرت خرید مردم

منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان گوشت مرغ گفت: متاسفانه اعتماد تولیدکنندگان گوشت مرغ پس از آزادسازی نرخ ارز واردات نهاده‌های دامی جلب نشده اما اقدامات حمایتی که مدنظر قرار گرفته شده مناسب است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات مرغداران در حال حاضر پایین آمدن قدرت خرید مردم است، افزود: مرغداران باید آینده بازار مصرف محصول تولیدی خود را مثبت ارزیابی کنند، نرخ فعلی گوشت مرغ در بازار هزینه تولید مرغدران را نیز تامین نمی‌کند. در حال حاضر تولید هر کیلوگرم گوشت مرغ بیش از ۴۵ هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه زیان مرغداران در وضعیت نامناسب، هر دوره تولید بیش از ۲ میلیارد تومان است که به راحتی جبران نمی‌شود، عنوان کرد: برخی مشوق‌ها از سوی دولت برای تداوم تولید مرغداران مدنظر قرار گرفته شده است اما با توجه به رکود موجود در بازار و دشواری‌های تامین وثیقه‌ها تمایلی برای دریافت آن وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که محصول تولیدی بر روی دست مرغداران باقی نماند، تصریح کرد: در حال حاضر حدودا ظرفیت تمامی سردخانه‌های ذخیره سازی گوشت مرغ تکمیل هستند و میزان جوجه ریزی کاهش پیدا کرده است.

زارعی کیاپی با  اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه آزادسازی نرخ ارز تامین نهاده‌ها و مردمی سازی یارانه‌ها از دولت تضمین گرفته بود که قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند، ادامه داد: مقرر شده بود که برای خرید کالاهای اساسی کارت الکترونیک فراهم شود و یارانه خرید کالاهای اساسی در این کارت پرداخت شود با ایجاد این شرایط مرغداران اعتماد می‌کردند که برای محصول خود مشتری دارند و مردم با کارت‌های الکترونیکی اقدام به خرید می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: بازار گوشت مرغ کاملا متزلزل است و در حال حاضر قیمت این محصول در استان مازندران به عنوان تامین کننده ۱۲ درصد از گوشت مرغ کشور حدودا ۳۰ هزار تومان بود.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر