|
کدخبر: 264605

وضعیت جدید قیمت سکه و طلا در بازار

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: منع معاملات کاغذی و فردایی ارز روند رشد قیمت طلا را متوقف کرد.

محمد کشتی آرای روز جمعه در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته نوسان کمی داشت و در محدوده ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۰ دلار معامله می‌شد، در نتیجه قیمت طلا در کشور تحت تاثیر نرخ ارز بود. 

 

وی افزود: نرخ ارز با وجود اینکه تحت کنترل بانک مرکزی بود اما در برخی روزها در فضای غیرواقعی سیر صعودی داشت و در این ایام با اطلاعیه های بانک مرکزی مبنی بر منع معاملات کاغذی و معاملات فردایی ارز روند رشد قیمت طلا متوقف شد. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت و نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند. 

به گفته وی در هفته گذشته سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی بدون تغییر قیمت داد و ستد می‌شد. 

کشتی آرای افزود: هر مثقال طلای آب شده ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت. 

وی گفت: اینکه در هفته گذشته قیمت انواع سکه کاهش و طلا افزایش یافت، به دلیل کاهش حباب سکه بود که به دلیل اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و منع معاملات کاغذی ‌و فردایی بود. 

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران رشد نرخ ارز در بازار نیز به دلیل جو روانی و اخبار سیاسی رخ داد که بر قیمت طلا نیز تاثیر گذاشت. 

وی اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا در هفته‌های گذشته تغییری نداشت و پیش‌بینی می‌شود افزایشی هم نباشد و دیگر متغیر موثر بر قیمت طلا نرخ ارز است که باید منتظر ماند و دید چگونه خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر