|
کدخبر: 199273

سکه و طلا گران شدند

طی یک هفته گذشته قیمت تمامی قطعات سکه و طلا متاثر از کاهش ۳۵ دلاری اونس جهانی و رشد ۵۴۰ تومانی نرخ دلار سیر صعودی آرامی را در پیش گرفت.

اقتصاد سکه و طلا گران شدند

قیمت سکه طرح جدید در روز نخست هفته سوم شهریور ماه ۱۱ میلیون و ۹۶۰ هزار  تومان معامله می‌شد و از روز یکشنبه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و تا پایان هفته در این محدوده قیمتی حرکت رفت و برگشتی آرامی داشت و پایان هفته در این محدوده قیمتی دفتر معاملات خود را بست.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، گفت: اونس جهانی در روز پنجشنبه در مقایسه با روز نخست ۳۵ کاهش قیمت داشت.

«محمد کشتی‌آرای» ادامه داد: برخلاف کاهش ۳۵ دلاری قیمت اونس جهانی طلا، بهای دلار در بازار آزاد در پایان هفته ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود که در مقایسه با اول هفته  ۵۴۰ تومان گران شد بنابراین دوعامل مذکور موجب شد برخی قطعات سکه و طلا طی هفته گذشته رشد قیمت داشته باشند.

رشد بیش از ۱۰۰ هزار تومانی سکه طرح قدیم و جدید 

وی گفت: روز گذشته (پنجشنبه، ۱۸ شهریورماه) سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بود که نسبت به اول هفته ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. همچنین سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان قیمت خورد که در مقایسه با اول هفته ۱۱۰ هزار تومان گران شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه ثابت ماند

 کشتی آرای افزود: نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بانک مرکزی به ترتیب ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته تعیین قیمت شد که نسبت به اول هفته بدون تغییر بود.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۶۵ هزار تومان افزایش در روز پنجشنبه، به پنج میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۵ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت در ۱۸ شهریورماه به یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت اونس جهانی و نرخ ارز بر قیمت سکه و طلا تاثیر مستقیم دارند، افزود: طی هفته گذشته بهای ارز افزایش یافت و قسمتی از این رشد با کاهش نرخ اونس جهانی پوشش داده شد و در نتیجه شاهد رشد اندک ۱۱۰ هزارتومانی سکه در طول هفته بودیم.

حباب سکه ۵۷۰ هزار تومان شد

کشتی آرای گفت: حباب سکه روز پنجشنبه ۵۷۰ هزار تومان بود که نسبت به اول هفته ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است و دلیل این کاهش رکود بازار طلا بود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته عرضه و تقاضا در بازار طلا متعادل بود و چون تقاضایی در بازار وجود نداشت عرضه هم نبود و این رکود به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان است.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد که در خصوص وضعیت بازار طلا در هفته آینده نمی‌توان پیش‌بینی داشت.

وی دلیل کاهش قیمت اونس جهانی طلا را بهبود شاخص‌های اقتصادی آمریکا دانست و گفت: علاوه بر بهبود نرخ بیکاری در آمریکا، ارزش سهام در بازارهای جهانی نیز بالا رفته و در اثر این دو عامل قیمت اونس جهانی طلا ۳۵ دلار کاهش یافت.

=

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها