|
کدخبر: 264303

قطعی برق امسال قطعی است

فریدون عباسی گفت: ما ناگزیر هستیم که مازوت بسوزانیم. عاقلانه و منطقی نیست گازوئیل ۶۰سنتی بخریم بدهیم نیروگاه ها سوزانده شود بعد قیمت برقی که می خواهیم تولید کنیم حدود یک سنت باشد. این قابل قبول نیست. شاید روی بحث آلودگی زیست محیطی سوزاندن مازوت تبلیغ شود، ولی ما چاره ای جز سوزاندن مازوت نداریم .

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنم تابستان امسال حتما قطعی برق خواهیم داشت چرا که با گرمی هوا، مصرف برق بخصوص در مناطق جنوبی کشور بالا می رود .

 عباسی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش هایی کرده است که نیروگاه های بخش خصوصی را به کاربگیرد که البته کافی نیست و حتما  مردم بایدکمک کنند که مصرف را کاهش دهند.

وی تاکید کرد: مردم باید کولرهای قدیمی را عوض کنند. چندسال است ما این مسئله را بیان می کنیم ولی اقدامی صورت نمی گیرد.  بانک ها بایدکمک کنند که تامین مالی شود و بخش خصوصی تشویق شود که سرمایه بیاورد و کولرهای کم مصرف تولید شود. کولرهای پنجره ای چه در ادرات و چه در منازل باید جمع شود. این اقدام می تواند کمک کنند که ما مصرف برق را بهینه کنیم .

وی تاکید کرد: ما ناگزیر هستیم که مازوت بسوزانیم. عاقلانه و منطقی نیست گازوئیل ۶۰سنتی بخریم بدهیم نیروگاه ها سوزانده شود بعد قیمت برقی که می خواهیم تولید کنیم حدود یک سنت باشد. این قابل قبول نیست. شاید روی بحث آلودگی زیست محیطی سوزاندن مازوت تبلیغ شود، ولی ما چاره ای جز سوزاندن مازوت نداریم .

وی در مورد بحث گوگرد زدایی از مازوت گفت: پروژه گوگرد زدایی از مازوت شروع شده است ما هم در مجلس کمک کردیم که بخش خصوصی این کار را انجام دهد.  بخش خصوصی باید فاز پایلوت را کنار بگذارد و به سمت ایجاد کارخانه نیمه صنعتی برود.  اگر آن جواب بدهد وزارت نفت هم با توجه به صحبتی که شده است در تامین خوراک اینگونه تصفیه خانه ها تعللی نخواهد و هر مقدار باشد تامین می شود.

وی ادامه داد: در بحث فیلتر گذاشتن برای نیروگاه ها هم باید فکری اساسی کرد و البته آنجایی که جواب نمی دهد نباید فیلتر گذاشت ولی این نباید فراموش شود، چرا که کار توامان وزارت نفت و نیرو است که باید فشار بیاریم حتما انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه حتما امسال قطعی برق خواهیم داشت، گفت: قطعی برق بر تولید اثر می گذارد و باعث ایجاد خسارت به لوازم خانگی مردم می شود. وقتی قطعی برق چندبار پشت سرهم باشد و اعلام نشود که مردم دستگاهایشان را از برق بکشند وسایلشان دچار مشکل می شود.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته و با قطعی برق بخش هایی مثل فولاد و سیمان خسارت زیادی دیدند. قطعا قطعی های امسال هم به این بخش های صنعت خسارت می زند. در برخی از شهرها امسال خاموشی چند ساعته در طول روز خواهیم داشت ولی این موضوع برای جنوب کشور اجرایی نمی شود چراکه شدت ‌و درجه گرما در این جنوب بسیار زیاد است و باید حال مردم رعایت شود.

 

 

منبع: عصر ایران
  • بهمن ارسالی در

    کسی نیست به این نفهم بگه برق را به عراق ندین برای مصرف داهلی کفاف میکنه. الجار ث م الدار. بلی همسایه واجبتره

ارسال نظر