|
کدخبر: 261121

کاهش نگران کننده ظرفیت مخازن نیروگاه‌های برق آبی

مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت شبکه برق ایران گفت: ظرفیت مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی حدود ۶ و نیم درصد نسبت به پارسال کمتر است.

انرژی کاهش نگران کننده ظرفیت مخازن نیروگاه‌های برق آبی

 رجبی مشهدی گفت: پارسال مخازن آب نیروگاه‌های برق آبی تکمیل شده بود، اما امسال نسبت به پارسال، ظرفیت ما حدود ۶ و نیم درصد در این حوزه کمتر است که به همین علت، نیازمند صرفه‌جویی جدی در مصرف برق بخش‌های مختلف هستیم.

او همچنین می‌گوید: با وجود این که پارسال خشکسالی داشتیم و امسال نیز مخازن ما کمتر از پارسال تکمیل است، اما در سد‌های موثر از جمله در سد‌های کارون، وضعیت مطلوبی تری را شاهد هستیم و امیدواریم که در روز‌های آینده هم بارندگی‌هایی را داشته باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق، در حوزه نیروگاه‌های حرارتی نیز، پارسال کمتر از ۱۵ میلیون لیتر سوخت مایع گازوئیل و مازوت در شرایط اضطراری زمستانی در نیروگاه‌های سراسر کشور مصرف شده و برای تابستان معمولا گاز مورد نیاز تأمین می‌شود، اما نیروگاه‌ها همچنان به سوخت پشتیبان مجهز هستند تا در شرایط اضطراری قطع لحظه‌ای گاز و حوادث، برق تابستان تأمین شود.

جواد حاجیانی مدیر کل دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره برداری و دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفته است: هدف ما این است که به طور متوسط در تیر و مرداد امسال، روزانه ۶۰ هزار و در شهریور ۲۷ هزار مگاوات ساعت تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی کشور داشته باشیم.

به گفته او، تعمیرات سالیانه ۱۳۲ واحد نیروگاه‌های برق آبی کشور، به ظرفیت ۱۲ هزار و ۱۶۱ مگاوات که از شهریور پارسال آغاز شده بود، در اردیبهشت امسال به پایان رسیده که سبب می‌شود، میزان انرژی تولیدی متوسط روزانه از نیروگاه‌های برق آبی کشور، طی سه ماهه تابستان امسال حدود ۴۹ هزار مگاوات ساعت شود که نسبت به سه ماهه سوم تابستان پارسال، حدود ۱۷ هزار مگاوات ساعت افزایش یابد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر