|
کدخبر: 264059

شرایط پایدار در شبکه برقی کشور

بر اساس آمار مدیریت شبکه برق کشور، تامین برق تاکنون بدون هیچ مشکلی به همه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی انجام شده و شبکه برق کشور در شرایط پایدار قرار دارد.

انرژی شرایط پایدار در شبکه برقی کشور

بی‌توجهی دولت قبل نسبت به پیاده‌سازی سیاست‌های مدیریت مصرف و همچنین افزایش ظرفیت تولید برق کشور سبب شده تا در طول سال‌های اخیر با ناترازی قابل توجه برق مواجه شویم. بر این اساس با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر ریل سیاست‌گذاری حوزه برق، استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برق کشور با هدف‌گذاری احداث۶ هزار مگاوات نیروگاه در کنار اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف با دو رویکرد تنظیمی و تشویقی در دستور کار قرار گرفت.

بر این اساس در حالی که سال گذشته از نیمه اردیبهشت‌ماه شاهد قطعی برق در برخی مناطق بودیم. در سال جاری با گذشته ۱۵ روز از خردادماه شبکه برق با فرکانس پایه و پایداری کامل نسبت به تامین برق مشترکان اقدام کرده است.

در همین راستا به استناد آمار ارائه شده از سوی مدیریت شبکه برق، چراغ هیچ یک از مشترکان خانگی، صنعتی تاکنون خاموش نشده و هیچ محدودیت برنامه‌ریزی شده‌ای اعمال نشده است.

افزایش ۱۰ درصدی انرژی برق تامین شده برای صنایع

بر اساس گفته‌ مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده نه‌تنها محدودیت برقی نیمه خردادماه وجود نداشت، بلکه انرژی ارائه شده به صنایع کشور در ۷۴ روز ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰درصد افزایش را تجربه کرده است.

مرور به روزترین آمارهای شبکه برق کشور بیان می‌کند، بیشترین اوج بار ثبت شده تاکنون متعلق به روز ۱۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۱با عددد ۵۵ هزار ۱۳۳ مگاوات بوده است و در همان ‌روز نه تنها محدودیت برق برنامه‌ریزی شده‌ای به هیچ یک از مشترکان اعمال نشده، بلکه ذخیره نیروگاه‌های کشور نیز ۱۱۴۴ مگاوات بوده و فرکانش شبکه نیز روی عدد ۴۹.۹۷ قرارگرفته است.

تعبیر رویای عبور بدون خاموشی از تابستان با همکاری مردم میسر است

به معنای دیگر این آمار بیانگر آن است که وضعیت شبکه برق تاکنون با توجه به تلاش‌های دولت و مصرف مردم مطلوب بوده و در ادامه نیز با افزایش همکاری مردم به منظور مدیریت مصرف برق و همچنین تکمیل تلاش‌های دست‌اندرکاران وزارت نیرو، آرزوی عبور بدون خاموشی از تابستان میسر خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر