|
کدخبر: 263165

خرید بیمه تکمیلی: راهی برای کاهش هزینه های درمان خانواده ها در ۱۴۰۱

اقتصاد خرید بیمه تکمیلی: راهی برای کاهش هزینه های درمان خانواده ها در ۱۴۰۱

خرید بیمه تکمیلی راهی برای کاهش هزینه های درمانی در 1401 است

سال 1401 با افزایش قیمت درهر دسته‌ای از کالاها و خدمات شروع شد. بخش درمان هم از این قاعده مستثنی نبوده است. امسال بعد از کشمکش‌های فراوان شاهد افزایش هزینه‌های درمانی بوده‌ایم. افزایشی که کم نبوده است؛ حدود 28 درصد. تازه این فقط هزینه‌های درمانی است. افزایش هزینه خرید داروها را هم شاهد بوده‌ایم. با توجه به حذف ارز 4200 تومانی هم شیب قیمت تندتر خواهد شد. در این موقع باید چه کار کرد؟ خرید بیمه تکمیلی! بیمه‌ای که اکنون قدرت خود را نشان می‌دهد؛ اما هنوز بسیاری با این نوع بیمه درمان آشنا نیستند و نمی‌دانند که اصلاَ این بیمه چیست، چه مزایایی دارد و چگونه باید آن را تهیه کنند. در ادامه این مطلب شما را با صفر تا صد بیمه درمان تکمیلی آشنا خواهیم کرد.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از بیمه تکمیلی درمان استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”.

مزایای بیمه تکمیلی چیست؟

مزایای بیمه تکمیلی را می‌توان به چند صورت بیان کرد. این مزایا شامل موارد زیر هستند:

کاهش چشمگیر هزینه های درمانی

برای این حالت یک آزمایش ساده را مثال می‌زنیم. برای اینکه هزینه آزمایش‌ها افزایش زیادی در این مدت داشته است. اگر فقط بیمه پایه داشته باشید و به یکی از آزمایشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنید، حدود 10% هزینه پوشش داده می‌شود که این مبلغ در برابر کل مبلغ پرداختی ناچیز است. حال با بیمه تکمیلی حتی می‌توان پرداختی را صفر کرد. البته به طرح انتخابی شما هم بستگی دارد؛ اما اگر محدودیتی در طرح وجود نداشته باشد، هیچ مبلغی را پرداخت نخواهید کرد.

پوشش‌های بیشتر

مهم‌ترین مزیت، بهره بردن از پوشش‌های بیشتر است. با بیمه پایه خیلی از هزینه‌های درمانی و داروها تحت پوشش نیستند؛ اما با بیمه تکمیلی می‌توان این موارد را جبران کرد. پوشش‌های بیمه تکمیلی شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های پاراکلینیکی (سونوگرافی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی و غیره)
  • خدمات آزمایشگاهی (نوار قلب، رادیو گرافی)
  • عمل‌های حیاتی جراحی ( مغز، اعصاب، سزطان، پیوند ریه و کبد و غیره)
  • هزینه‌های عمل سرپایی (گچ گرفتن، ختنه کردن)
  • جراحی چشم وعیوب انکساری
  • هزینه عینک و سمعک
  • هزینه‌های دندان پزشکی به جز ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه
  • ویزیت، دارو و خدمات اورژانسی (آمبولانس درون شهری)
  • هزینه حضور همراه برای بیماران زیر ۷ و بالاتر از ۷۰ سال
  • هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی

با پوشش های بیمه تکمیلی می توان هزینه ها را به شدت کاهش داد

انواع بیمه تکمیلی

پس تا الان دیگر باید متوجه اهمیت داشتن بیمه تکمیلی شده باشید؛ اما در هنگام خرید با چند نوع بیمه درمان روبرو خواهید شد که شامل موارد زیر هستند:

بیمه تکمیلی انفرادی: هر فردی می‌تواند برای خود بیمه تکمیلی انفرادی خریداری کند. هیچ پیش‌نیازی ندارد؛ فقط اینکه دوره انتظار را باید سپری کند.

بیمه تکمیلی انفرادی از پرفروش ترین بیمه‌ها است

بیمه تکمیلی گروهی: از آن جا که بیمه های تکمیلی درمان ، زیرشاخه بیمه اشخاص هستند ، لذا شروط محدودیت سنی برای آنها صدق می کند و اگر سن متقاضی از حدی مجاز در شرایط بیمه‌نامه تکمیلی درمان فراتر رود، شرکت بیمه گر آن فرد را بیمه نکرده یا شرایط خاصی برای او لحاظ خواهد کرد.اگر گروه های تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی در سازمان ، کمتر از 1000 نفر باشند ، حداکثر سن در نظرگرفته شده برای بیمه شدن آن ها 60 سال است و سنین بالاتر از این سن معیار ملزم به پرداخت حق بیمه بیشتر( 50% بیشتر از حق بیمه متعارف بیمه تکمیلی درمان گروهی) هستند.برای افراد بالاتر از 70 سال حق بیمه درمان تکمیلی دو برابر خواهد شد.

  • اما اگر تعداد اعضای سازمان که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می گیرند از 1000 نفر فراتر رود، شرط محدودیت سنی لغو شده و حق بیمه پرداختی بیمه درمان تکمیلی گروهی همه افراد یکسان خواهد بود. البته نکته مهم این است که گاهی شرکت‌های بیمه‌گر شرایط محدودیت سنی را برحسب آیین نامه های درون شرکتی خود تغییر داده و محدودیت ها یا تسهیلات خاصی در نظر خواهند گرفت.
  • در صورت فوت بیمه شده اصلی ، اعضای خانواده و تحت تکفل او درصورت پرداخت حق بیمه مربوطه ، امکان تداوم استفاده از بیمه تکمیلی درمان گروهی را خواهند داشت.

شما می‌توانید برای خرید بیمه تکمیلی درمان مناسب شرایط خود و برخورداری از پوشش‌های درمانی و بستری آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/health

بیمه تکمیلی درمان خانواده : برخی از شرکت های بیمه‌گر طرح تکمیلی بیمه درمان تکمیلی خانواده را ارائه کرده اند که می توان از بین این طرح‌ها به بیمه درمان تکمیلی خانواده سامان و بیمه تکمیلی خانواده تعاون اشاره کرد.در بیمه تکمیلی خانواده نیازی نیست که بیمه تامین اجتماعی افراد متقاضی از یک سازمان رد شده باشد و شرطی نیز برای حداقل تعداد افراد بیمه شده وجود ندارد.

  • امکان پرداخت حق بیمه تکمیلی خانواده به صورت اقساط
  • امکان تهیه بیمه نامه تکمیلی حتی بدون نیاز به داشتن بیمه پایه تامین اجتماعی
  • پوشش های بیمه ای با سقف تعهدات متنوع برای همه اعضای خانواده

برای خرید بیمه نامه تکمیلی خانواده نیازی نیست که همه اعضای یک شرکت باشند

خرید بیمه تکمیلی از بیمه دات کام

در هنگام خرید بیمه درمان تکمیلی، همیشه با چالش‌هایی روبرو خواهید شد. اینکه کدام شرکت و کدام طرح انتخاب شود. کیفیت پرداخت خسارت در هر یک از این شرکت‌ها به چه صورت است. در آخر اینکه آیا اگر فردی بیماری خاصی داشته باشد، با استفاده از این بیمه قابل پوشش است یا خیر. پرسش‌هایی که یک فرد مطلع در خصوص این بیمه‌ها حتماَ باید پاسخ دهد. در این حالت بهتر است که از یک کارشناس بیمه مشورت بگیرید. بیمه دات کام، سامانه استعلام و فروش انواع بیمه‌نامه است که به شما در انتخاب و خرید انواع بیمه درمان کمک می‌کند.برای خرید بیمه تکمیلی و دریافت مشاوره می‌توانید به سامانه بیمه دات کام مراجعه کنید. کارشناسان بیمه دات کام https://bimeh.com/  در خدمت شما هستند تا شما را در خرید راهنمایی کنند تا بتوانید بهترین و متناسب ترین طرح را انتخاب کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها