|
کدخبر: 263070

اقدام زیرپوستی واردکنندگان کالا با ارز یارانه دار

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برخی از واردکنندگان می‌خواهند از جیب ملت و ارز یارانه‌دار به واردات کالا‌های مصرفی اقدام کنند، در حالی که ۷۰ تا ۸۰ درصد ارز نیمایی برای واردات نهاده‌های تولید و مواد اولیه و ماشین‌آلات اختصاص می‌یابد.

اقتصاد اقدام زیرپوستی واردکنندگان کالا با ارز یارانه دار

علیرضا پیمان‌پاک در حاشیه همایش مشترک بازرگانی ایران و روسیه در مورد واردات کالاهای مصرفی مانند مربا افزود: بر اساس قوانین، واردات کالاهای مصرفی برای تولید داخل ممنوع است، اما  واردات۳ میلیون دلاری با عنوان مربا در واقع کنسانتره میوه‌های گرمسیری بوده که برای مواد مصرفی سایر صنایع غذایی استفاده می شود. البته واردات ۳ میلیون دلاری مربا در مقایسه با کل واردات ۵۰ میلیارد دلاری,  رقم قابل ناچیری است.

وی اضافه کرد:‌ در سایر کشورها  در دو سه ماه مانده به فصل برداشت, ممکن است مشکلاتی برای واردات داشته باشند اما با توجه به اینکه ذخایر غذایی ما  مناسب  و واردات نیز به اندازه کافی است، بنابراین مشکلی  در زمینه امنیت غذایی نداریم.

وی تأکید کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور خریداری و ذخیره  شده است بنابراین مشکلی در تامین مواد غذایی و کالاهای اساسی وجود ندارد.

 رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد اصلاح آئین‌نامه واردات ته‌لنجی نیز گفت: این آئین‌نامه در دولت تهیه شده و به زودی اصلاح می‌شود، اما نباید انتظار داشت همه مواردی که در سالهای گذشته مشکل داشته، در سه ماه  آینده در دولت به سرانجام برسد.

 

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها