|
کدخبر: 245360

امکان واردات اعتباری کالا فراهم شد + جزئیات

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید با جمع بندی نهایی درباره یک پیشنهاد در کمیته مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی، امکانی جدید برای واردات کالا فراهم شده است.

تجارت امکان واردات اعتباری کالا فراهم شد + جزئیات

آنطور که علی رضا پیمان پاک در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر داده، از این پس امکان واردات اعتباری کالا در سامانه نیما وجود خواهد داشت.

بر این اساس تجار می‌توانند با استفاده از برات اسنادی مدت‌دار با سررسید پرداخت سه ماهه نسبت به تامین ارز واردات در چارچوب بخشنامه ابلاغی اقدام کنند.

بر اساس بخشنامه‌ای که بانک مرکزی خطاب به بانک‌های عامل زده، در صورت عدم تامین ارز، تمدید سر رسید پرداخت به مدت حداکثر یک ماه منوط به معتبر بودن ثبت سفارش و تمدید گواهی ثبت آماری توسط اداره نظارت ارز این بانک امکان پذیر خواهد بود.

تجار برای استفاده از این راهکار، باید مدارک کافی را ارائه کنند. ثبت برات اسنادی در سامانه سمتاک و صدور اعلامیه تامین ارز مربوطه، منوط به ارائه اسناد حمل و نقل صادره خواهد بود.

با اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، واردکنندگانی که بتوانند مدارک را بر اساس ابلاغیه درخواستی بانک مرکزی ارائه کنند، امکان آن را خواهند داشت که از این پس به شکل اعتباری نسبت به واردات کالا به ایران اقدام کنند.

پیمان پاک این را نیز گفته که رئیس جمهوری در سفر اخیر به قطر بابت مانع زدایی و اقدامات حمایتی، سازمان توسعه تجارت را مورد تقدیر قرار داده و این سازمان بر اساس اهداف در نظر گرفته شده از سوی دولت، اقدامات خود برای توسعه صادرات و تجارت ایران را همچنان در دستور کار خواهد داشت.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها