|
کدخبر: 262727

رونق شرط بندی در بازار ارزهای دیجیتال

با توجه به بهبود جزئی بازارهای سهام و وضعیت چند شاخص اصلی، به نظر می‌رسد که گاوها در حال بازگشت به بازار بیت کوین هستند.

به گزارش سایت کوین تلگراف، با بررسی نمودار بیت کوین (BTC) می‌توان مشاهده کرد که روند قیمت این رمزارز یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده که محدوده بین ۲۸،۹۰۰ دلار تا ۳۰،۹۰۰ دلار را شامل می‌شود. این الگو نزدیک به دو هفته است که پابرجا بوده و این احتمال وجود دارد که تا دو هفته دیگر، قبل از این‌که روند قیمت بیت کوین حرکت تعیین‌کننده‌تری داشته باشد، ادامه یابد.از لحاظ تحلیل تکنیکال، یک مثلث متقارن می‌تواند صعودی یا نزولی باشد. در این الگو، قیمت در یک سری از سقف‌های پایین‌تر و کف‌های بالاتر همگرا می‌شود. در این الگو، موفقیت در پشت سر گذاشتن یک مقاومت یا از دست دادن یک حمایت، لحظه‌ای است که می‌تواند روند جدید را تعیین کند. بنابراین، قیمت می‌تواند در هر دو جهت شکسته شود.

بر اساس داده‌های بازار مشتقه بیت‌کوین، احتمال رکود بیشتر است، اما پیشرفت‌های اخیر در چشم‌انداز اقتصاد جهانی ممکن است خرس‌ها را غافلگیر کند.

طبق گزارش‌ها، شرایط اقتصاد کلان در ایالات متحده کمی بهبود یافته و این موضوع، به رشد بازار ارزهای دیجیتال هم کمک کرده است. اخیرا جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از برنامه‌های خود برای کاهش تعرفه‌های تجاری با چین خبر داد و روحیه سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

در این میان، سختی شبکه بیت کوین قرار است در تنظیم بعدی آن ۳٫۳ درصد کاهش یابد که بزرگترین کاهش این شاخص از جولای ۲۰۲۱ است. همچنین، واضح است که روند نزولی اخیر بیت کوین، سودآوری ماینرها را به چالش کشیده است. با این حال، به گزارش شرکت Glassnode، ماینرها با وجود این‌که انتقال از کیف پول آنها به صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در ۳۰ روز گذشته رسیده، هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن را نشان نمی‌دهند.

اگرچه احساسات و جریانات ماینرها مهم است، اما معامله‌گران باید موقعیت نهنگ‌ها و شاخص‌های بازارهای آتی و آپشن را هم بررسی کنند.

معامله‌گران خرد معمولاً از معاملات آتی سه ماهه به دلیل تاریخ تسویه ثابت و تفاوت قیمت آنها با بازارهای اسپات، اجتناب می‌کنند. با این حال، این قراردادها در میزهای آربیتراژ و میان معامله‌گران حرفه‌ای بسیار رایج هستند. در حالت کلی، در یک بازار سالم، قراردادهای آتی باید با پریمیوم سالانه ۵ تا ۱۵ درصدی معامله شوند.

با توجه به داده‌های بالا، این شاخص برای بیت کوین در ۱۲ آوریل به زیر ۴ درصد رسید که نشانه‌ای برای بازارهای نزولی است، اما این واقعیت که پس از سقوط قیمت بیت کوین به ۲۵،۴۰۰ دلار در ۱۲ می، وضعیت این شاخص بدتر نشده، دلگرم‌کننده است.

بررسی شیب دلتای ۲۵ درصد در بازار آپشن نیز برای درک احساسات معامله‌گران حرفه‌ای بسیار مفید است. اگر سرمایه‌گذاران آپشن از سقوط قیمت بیت کوین بترسند، این اندیکاتور به بالای ۱۲ درصد خواهد رفت.

همان‌طور که در شکل بالا مشاهده می‌شود، این اندیکاتور در ۹ می به بالای ۱۲ درصد رسید و وارد محدوده «ترس» شد. این شاخص اخیرا تا ۲۵٫۴ درصد هم افزایش یافت که بدترین وضعیت ثبت‌شده برای آن است. به طور خلاصه، بازار آپشن بیت کوین هنوز تحت فشار است و این نشان می‌دهد که معامله‌گران حرفه‌ای به روند فعلی اطمینان ندارند.

انجام یک شرط‌بندی صعودی در حال حاضر یک استراتژی معکوس به نظر برسد، اما در عین حال، یک پامپ قیمتی غیرمنتظره ممکن است خرس‌ها را غافلگیر ‌کند. بنابراین، اکنون یک موقعیت ریسک-پاداش جالب برای گاوهای بیت کوین ایجاد شده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها