|
کدخبر: 261180

مرغ به سفره ها برگشت/ کاهش عجیب قیمت غذای محبوب ایرانی ها

بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود که هم‌اکنون قیمت مرغ در محدود ۴۵ هزار تومان و کمتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

اقتصاد مرغ به سفره ها برگشت/ کاهش عجیب قیمت غذای محبوب ایرانی ها

قیمت عمده‌فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ امروز در میدان بهمن تهران با ادامه روند کاهشی، بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان به فروش رسید که در خرده‌فروشی‌ها هم کمتر از ۴۵ هزار تومان می‌رسد.

در پی کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار طی روزهای اخیر، اخباری مبنی بر کاهش تقاضا و مصرف در شبکه‌های مجازی منتشر شده است، در حالی که به گفته «حبیب اسدالله نژاد» مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی در راستای اجرای این طرح فرایند افزایش ارسال گوشت مرغ زنده و گرم از استان‌های شمالی به استان تهران از همان ابتدا طبق روال گذشته صورت گرفته تا بازار دچار تنش نشود.

بررسی بازار کالاهای اساسی امروز (دوشنبه) نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به حدود ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده، به طوری که نه‌تنها در بازار کمبودی نداریم، بلکه وفور کالا باعث تعدیل قیمت‌ها شده است.

بر همین اساس قیمت گوشت مرغ روز گذشته نیز به قیمت ۴۲ هزار تومانی رسیده بود.

طبق آمارهای جدید وزارت جهاد کشاورزی روزانه هفت‌ هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ، یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، سه‌ هزار تن روغن،  ۳۰ تن شیر خام، سه هزار تن تخم‌مرغ، ۳۱۰ تن گوشت قرمز و ۶۰ تن شکر در سراسر کشور توزیع می‌شود.

نیاز استان تهران روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن گوشت مرغ است که در پیک مصرف نزدیک دو هزار تن هم می‌رسد.

تخم‌مرغ و روغن خوراکی نیز در میادین میوه‌وتره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌اندازه کافی موجود است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سطح شهر و خرده‌فروشی‌ها روغن و تخم‌مرغ به‌خوبی توزیع نشده، که این مشکل در توزیع بود که در حال رفع است.

برخی خرده‌فروشی‌ها به دلیل اجبار شرکت‌های روغن برای خرید روغن در کنار محصولات دیگر همچون تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی از خرید امتناع می‌کنند.

بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود که هم‌اکنون قیمت مرغ در محدود ۴۵ هزار تومان و کمتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    تیتر زن عزیز شنیده اید میگویند گوشت که ن بود چغندر هم سالار است غذای محبوب ایرانی ها گوشت بره (گوسفند)است از سر ناچاری و ت فاوت قیمت است مرغ را عزیز شده است

  • یه ایرانی ارسالی در

    نمیخریم تا بگنده...بالای 30 تومن نمیخریم

  • ناشناس ارسالی در

    حتما فاسد شده این قیمت میدن نخرین بابا ه زار تا مرض میگیرین

  • ۰۰۰ ارسالی در

    مردم پول نون ندارند برند مرغ بخرند!؟

  • ناشناس ارسالی در

    یکی به این آقا حالی کنه که وفور مرغ نیست بلکه نخریدن بیشتر مردمه

  • علی ارسالی در

    اصل کار دست مردم است ولی ما مردم قدرت خو د رادست کم میگیریم

  • ناشناس ارسالی در

    اینکه کلا زیاده دروغه
    ملت نخریدن لذا کلا روی دستشان مانده

  • اکبر ارسالی در

    نه هنوز زوده برگرده 30 هزار هم صرف نمی کنه برا مصرق کننده

  • آشنا ارسالی در

    نمی خریم

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر رو دارید بخدا ملت نمیخرن منت میزارید ارزون شده خیلی پفیوزید

  • ناشناس ارسالی در

    مردم نخرند تا به قیمت 28تومن برگرده،الان در سطح شهرستان فردیس بالای 45تومن فروش میره.کسی نمیخره بجز پولدارها و کارخانه د ارها هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه بیشتر ازاین با این مردم بدبخت بازی نکنید این سران مملکت خودشون میفهمند گوشت مرغشون ازکجا میاد درخونشون واسه همین به فکرمردم اون کارگری از صبح تا شب کارمیکن ه شکم زن بچه اشو سیرکنه فرقش بانو که نمی ‌فهمی کی وجه جوری میارن درخونت انصاف داش ته باشید کم باروح روان مردم بازی کنید بی شتر ازاین خانواده‌ها رو شرمنده زن بچه ها مون نکنین

  • امید کرد ارسالی در

    تودیواندره هرکسی مرغ دستش باشه مردم فوشش میدن مرغ میگیرن پرت میکنن جلوی سگ به ای ن میگن هم صدای نخرید بادکن بگند انشاالله

  • ناشناس ارسالی در

    کی گفته غذای محبوب ایرانی هاست هر چیز پر مصرفی ک محبوب نیست مردم ندارن که مرغ میخورن وگرنه بین گوشت گوسفند و مرغ کیه که مرغ رو انتخاب کنه

ارسال نظر