|
کدخبر: 260924

۷ میلیون ناقابل روی قیمت خودروها رفت

بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ هم رشد نرخ داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

اقتصاد ۷ میلیون ناقابل روی قیمت خودروها رفت

عبور دلار از مرز ۳۰ هزار تومان عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد. به اعتقاد فعالان بازار افزایش نرخ دلار و جو روانی که این روند در بازار به وجود آورده موجب شده تا برخی خودروها شکل افزایشی پیدا کنند، اما برخی دیگر بر این نکته تاکید می‌کنند که افزایش اینچنینی پایدار نخواهد بود و با ریزش نرخ دلار شاهد کاهش نرخ خودرو در بازار خواهیم بود.

علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار خودرو معتقدند که کاهش عرضه برخی خودروها نیز بر بازار اثرگذار بوده و موجب شده تا نرخ این خودروها در بازار افزایش یابد.

اما آنچه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است به نبود خریدار در بازار باز می‌گردد، بطوریکه به گفته فعالان بازار درحال‌حاضر خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند و در انتظار به سرمی برند.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «سمندLX» و «دنا معمولی» در بازار رشد ۶ نرخ داشتند و «سمند LX با موتورEF۷» در بازار ۷ میلیون گران شد.

 نرخ محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته «دنا معمولی» با افزایش ۶ میلیونی در بازار ۳۹۲ میلیون تومان معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر ۵۱۵ میلیون تومانی باقی ماند، اما «رانا پلاس» هم بدون تغییر ۳۲۰ میلیون نرخ خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت نرخ را در بازار همراه داشت.

از سوی دیگر خانواده سمند هم امروز با افزایش ۶ تا هفت میلیون تومان در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز ۲۸۹ میلیون تومان نرخ خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF۷ » هم با افزایش هفت میلیونی ۳۴۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار بدون تغییر ۳۵۷ میلیون تومان دست به‌دست شد.

 ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز در میان خانواده پژو ۲۰۷ «پژو ۲۰۷ دنده ای» بدون نیز تغییر ۴۱۲ میلیون تومان دست به‌دست شد و نرخ «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز تغییر نرخ نداشت و ۴۱۷ میلیون تومان باقی ماند.

ایران 25

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر