|
کدخبر: 251931

پژو پارس ELX به خط تولید ایران خودرو بازگشت + قیمت

تولید پژو پارس ELX در اوایل دهه ۱۳۹۰ و به دلیل قوانین عدم آلایندگی سازمان محیط‌زیست متوقف شد. اکنون بار دیگر ایران خودرو تولید پژو پارس ELX را از سر گرفته است.

پژو پارس ELX یکی از خودروهای محبوب ایران خودرو طی دهه ۱۳۸۰ بود که تولید آن تا اوایل دهه ۱۳۹۰ نیز ادامه داشت. تولید پژو پارس ELX در اوایل دهه ۱۳۹۰ و به دلیل قوانین عدم آلایندگی سازمان محیط‌زیست متوقف شد. اکنون بار دیگر ایران خودرو تولید پژو پارس ELX را از سر گرفته است، با این تفاوت که پیشرانه‌های آن با نسل‌های قبلی متفاوت هستند.

ایران خودرو تمایل دارد تا این خودرو را پژو پارس ELX سفارشی بنامد و بر تجهیزات رفاهی آن تاکید کند. رینگ آلومینومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها یا TPMS، شیشه‌های دودی عقب، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر و بلوتوث و صندلی‌های برقی بخشی از امکانات پژو پارس ELX سفارشی هستند.

پژو پارس ELX سفارشی در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. نسخه نخست به موتور TU۵ پلاس مجهز است که حداکثر ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دیگر این خودرو نیز از پیشرانه XU۷ پلاس بهره خواهد برد که همچنان هشت سوپاپه است و حداکثر ۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. ایران خودرو نرخ پژو پارس ELX سفارشی با موتور TU۵ پلاس را حدود ۲۱۰ میلیون تومان اعلام کرده است و انتظار می‌رود نرخ این خودرو با موتور XU۷ پلاس اندکی کمتر از این مبلغ تعیین شود.

 

 

 

منبع: مشرق
  • ناشناس ارسالی در

    عشق است elx😍😆

ارسال نظر