|
کدخبر: 258924

قیمت سکه در بازار به پرواز در آمد

بازار ارز و طلا امروز شاهد شروع طوفانی قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا و قیمت درهم بود.

اقتصاد قیمت سکه در بازار به پرواز در آمد

بازار ارز تهران بعد از چند روز تعطیلی به مناسبت عید فطر و بازار نیمه تعطیل روز پنج شنبه، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه را طوفانی شروع کرد.  امروز سقف مقاومتی ۲۸ هزار  ۲۰۰ تومان شکست و اسکناس آمریکایی با ۳۰۰ تومان افزایش به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

نرخ دلار در نیمه روز با ۲۸ هزار و ۴۳۰ تومان مبادله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز ۱۳ تومان رشد کرد و  با قیمت ۲۵ هزار و ۵۹۴ تومان به فروش رسید.

شوک سنگین دلار سلیمانیه و هرات به تهران

قیمت دلار سلیمانیه امروز بالا رفت و با ۲۸ هزار و ۶۰۰  تومان معامله شد.  قیمت دلار هرات هم کانال شکنی کرد و بالای مرز ۲۸ هزار تومان ایستاد . از نظر معامله گران این دو بازار شوک سنگین به بازار ارز تهران وارد کرده  و نرخ دلار در تهران را به پرواز دراورده است.  البته عده ای از معامله گران معتقدند که سیگنال های منفی برجامی هم باعث شده معامله گران به رایزنی ها بدبین شوند و این امر سوخت بیشتری به صعود دلار  بدهد.

حباب قیمت دلار منفی شد

نرخ حواله درهم نیز امروز جهش چشمگیری را ثبت کرد و از نظر معامله گران درهم امروز حسابی پشت اسکناس  آمریکایی را گرفت. قیمت درهم  امروز ۸۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته بالا تر بود و با ۷ هزار و ۸۵۰ تومان مبادله شد. نرخ برابری درهم به دلار هم ۲۸ هزار و ۸۳۳ تومان بود. از نظر معامله گران زمانی که قیمت بازاری دلار از ارزش ذاتی کمتر باشد در واقع حباب دلار منفی است و احتمال تقاضا برای خرید دلار  وجود دارد.

قیمت سکه به پرواز آمد

قیمت اونس طلا امروز تقریبا ۵ دلار از روز گذشته پایین تر بود و با ۱۸۸۳ دلار به فروش رسید. اما در بازار داخلی ایران با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه به پرواز در آمد .

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۷ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت و بر روی ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

سکه بازان هم ۸۰ هزار تومان به قیمت  فلز زرد رنگ  افزودند . سکه به ۱۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه در نیمه روز با ۱۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان مبادله شد.  

با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۲۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم نزدیک محدوده ۶ درصد بود. قیمت بازار در  بالای ۸۰۰ هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر