|
کدخبر: 258798

برنامه دولت برای کاهش ۱۰ درصدی قیمت نان

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که ماجرای نان با سایر کالاها فرق دارد،‌گفت: آرد برای تهیه نان سنتی در نانوائیها همچنان یارانه می‌گیرد.

اقتصاد برنامه دولت برای کاهش ۱۰ درصدی قیمت نان

هادی سبحانیان معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد در گفتگو با برنامه میز اقتصاد گفت: قصه نان با سایر کالا‌ها متفاوت است. آرد برای تهیه نان سنتی همچنان با یارانه عرضه می‌شود.

وی گفت: سیاست دولت این است که قیمت نان سنتی نه تنها افزایش قیمتی نداشته باشد، بلکه با همان کیفیت، ۱۰ درصد ارزان‌تر به دست مردم برسد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قرار نیست نان سهمیه‌ای شود، صرفا آردی که تبدیل به نان می‌شود یارانه دریافت خواهد کرد و جلوی قاچاق آرد گرفته خواهد شد.

سبحانیان گفت: سیاست قطعی دولت این است که نه تنها هیچ گونه افزایشی در قیمت نان سنتی برای مصارف عمومی هموطنان در سراسر کشور اتفاق نیفتد بلکه مردم بتوانند در سال ۱۴۰۱ همان نان را با همان کیفیت، حتی ۱۰ درصد ارزانتر دریافت کنند.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به اجرای آزمایش این طرح در استان زنجان گفت: برای حسن اجرای این طرح، اصناف مرتبط در استان‌ها، استانداری‌ها و وزارتخانه‌های جهاد و صمت ناظران خود را به کار خواهند گرفت تا طرح با حداکثر موفقیت به ثمر برسد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر