|
کدخبر: 258704

پیشنهاد مهم درباره پرداخت یارانه نان به مردم

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: به منظور حمایت از مصرف کننده بهتر است یارانه نان به خود آن‌ها پرداخت شود.

اقتصاد پیشنهاد مهم درباره پرداخت یارانه نان به مردم

محمدصالح جوکار با اشاره به تحولات اخیر در کشور‌های روسیه و اوکراین اظهار داشت: بخشی از افزایش قیمت گندم به دلیل این موضوع است و به همین سبب در تمام کشور‌های دنیا با افزایش قیمت جهانی گندم روبرو هستیم.

وی با اشاره به این که موضوع نان و گندم از موارد مهمی است که مجلس به آن توجه دارد افزود: بیشترین یارانه به این محصول اختصاص داده می‌شود چرا که سفره مردم برای ما اهمیت دارد و امسال نیز در بودجه با افزایش یارانه خرید تضمینی گندم روبرو هستیم و بودجه آن تامین شده است.

جوکار به موضوع ضایعات نان اشاره کرد و گفت: براساس آمار ۳۰ درصد از ضایعات نان به مصرف خوراک دام و طیور می‌رسد و بخش دیگری از آن به دلیل پایین بودن کیفیت نان است که با ضایعات این محصول روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از موارد نیز شاهد اسراف نان هستیم که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس تصریح کرد: بحث‌های طولانی در خصوص موضوع یارانه نان در مجلس شده است این که به شکل سبد کالایی در اختیار مردم باشد و از طریق کارت الکترونیکی یارانه را به خود آن‌ها بدهیم نه به شکل نقدی که آثار تورمی به همراه خواهد داشت.

جوکار افزود: اختلاف قیمت آرد آزاد و دولتی نیز یکی از عوامل رانت و فساد در این حوزه است که باید هرچه زودتر فرآیند کار اصلاح شود و نان مرغوب و استاندارد در اختیار مردم قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر