|
کدخبر: 258781

سقوط وحشتناک بیت کوین بعد از تصمیم ناگهانی امریکا

به دنبال فروش ارزان و ناگهانی سهام شرکت‌های فناوری در بازارهای ایالات متحده در ساعات پایانی روز گذشته، بیت کوین و رمزارزها حدود ۹ درصد سقوط کردند.

اقتصاد سقوط وحشتناک بیت کوین بعد از تصمیم ناگهانی امریکا

 

بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان از لحاظ ارزش بازاری، تا کف ۳۵،۷۱۴.۳۰ دلاری سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از ۲۷ ژانویه(۷ بهمن) است. نرخ این رمزارز درحالی ۹.۶ درصد کاهش می‌یابد که در روز چهارشنبه با نرخ ۳۹،۶۹۰ دلار بسته شده بود.

اتریوم، بزرگترین آلتکوین جهان از لحاظ ارزش بازاری، نیز به زیر سطح ۲۶۹۶ دلاری کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از ۴ فوریه(۱۵ بهمن) است. گفتنی است که اتریوم نیز در روز چهارشنبه با نرخ ۲۹۴۰ دلار بسته شده بود.ارزش برخی از آلتکوین‌ها تا ۲۰ درصد افت داشت.

بر اساس داده‌های وب‌سایت نرخ رمزارزها، کوین مارکت کپ، ارزش بازار رمزارزها در این مدت با افت ۱۶۰ میلیارد دلاری مواجه شد و در عرض کمتر از دو روز با کاهش ۸.۸ درصدی از ۱.۸۱ تریلیون دلار به به ۱.۶۵ تریلیون دلار رسید.

بازار رمزارزها درحالی کاهش می‌یابد که پیشتر شاهد فروش ارزان و ناگهان سهام شرکت‌های فناوری در بورس‌های ایالات متحده در ساعات پایانی روز پنجشنبه بودیم، به طوری که سهام شرکت‌های نتفلیکس و آمازون هر کدام، ۷.۶ درصد سقوط کردند و سهام شرکت مالک فیس بوک، متا ۶.۷ درصد افت کرد.

فروش ارزان و یکجای سهام فناوری در حالی صورت می‌گیرد که سرمایه‌گذاران نگران دورنمای ضعیف اقتصادی در ایالات متحده هستند. در کنار آن، نگرانی‌ها در زمینه رکود اقتصادی و نتایج مالی ناامیدکننده سه ماهه اول شرکت‌ها مطرح است.

شاخص‌های بازار سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه پس از اینکه فدرال رزرو افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره را در مجامع آتی رد کرد، افزایش یافت. این درحالیست که تمامی این سود‌ها از بین رفته و حتی تبدیل به ضرر شده‌اند.

شاخص داوجونز در روز پنجشنبه ۳.۱ درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد یک روزه خود از سال ۲۰۲۰ تا به حال به نمایش گذاشت. شاخص S&P ۵۰۰ نیز تقریباً ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نزدک کامپوزیت تقریباً ۵ درصد سقوط کرد و در پایان روز به ۱۲۳۱۷.۶۹ رسید که کمترین میزان آن از نوامبر ۲۰۲۰(آبان ۱۳۹۹) است.

 

منبع: اکادمی هلاکوئی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها