|
کدخبر: 258468

​بیت کوین به کف قیمت رسیده است؟

وضعیت بازار رمزارزها نشان‌دهنده عدم اطمینان معامله‌گران در آستانه تصمیم‌گیری فردای فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در ایالات متحده است. داده‌های آنچین در مورد درصد هولدرهایی که در سود هستند نشان می‌دهد قیمت بیت کوین هنوز به کف خود نرسیده است.

اقتصاد ​بیت کوین به کف قیمت رسیده است؟

انتظار می‌رود فدرال رزرو در انتهای جلسه خود در چهارشنبه، نرخ بهره را ۵۰ واحد (۰.۵٪) افزایش دهد. در صورت تصمیم فدرال رزورو به افزایش ۰.۵٪ نرخ بهره، اولین بار در ۲۲ سال گذشته خواهد بود که نرخ بهره به این اندازه افزایش پیدا می‌کند. امکان دارد که فدرال رزرو طی چند جلسه بعدی نرخ بهره را به سرعت افزایش دهد تا سرعت تورم را کاهش دهد.

بسیاری از بانک‌های مرکزی خارج از ایالات متحده، به ویژه در بازارهای نوظهور، پیش‌تر افزایش نرخ بهره را آغاز کرده‌اند. به این صورت، رشد اقتصادی کندتر و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تر، بر بازار دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام و رمزارزها، اثر منفی گذاشته است.

به گفته برخی تحلیلگران، نشست فدرال رزرو می‌تواند باعث افزایش نوسانات در بازار شود. برای مثال، فانداسترت (FundStrat)، یک شرکت بین‌المللی مشاوره مالی، به افزایش نسبت قراردادهای اختیار فروش به خرید رمزارز ETH از ابتدای سال اشاره کرد، که به این معنی است که معامله‌گران در بازار معاملات اختیار (آپشن)، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

قیمت بیت کوین در طول هفته گذشته تقریبا ثابت بود و به زیر ۴۰٬۰۰۰ دلار رسید که نقطه میانی محدوده قیمتی سه ماهه آن است. شاخص‌های تکنیکال در ماه گذشته کاهش تمایل به صعود را نشان می‌دهند که می‌تواند خطر سقوط قیمت BTC را افزایش دهد.

در حال حاضر، تحلیل‌گران انتظار دارند که همپای بازار سهام، نوسانات در بازار رمزارزها افزایش داشته باشد. کیتی استاکتون (Katie Stockton)، از مدیران شرکت تحقیقاتی فرلید استراتجیز (Fairlead Strategies) اظهار داشت:

بیت کوین شاهد خنثی شدن قدرت نسبی در مقابل اتر بوده است، که شاید منعکس‌کننده سردرگمی سرمایه‌گذاران باشد. این سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا شرایط فعلی حاکم بر بازار سهام که شرایط اجتناب از ریسک است، باعث افت بیشتر بازار رمزارزها خواهد شد یا خیر، دچار تردید هستند.

هولدرهای بلندمدت بیت کوین شروع به برداشت سود کرده‌اند

به نظر می‌رسد هولدرهای بلندمدت بیت‌کوین شروع به برداشت سود کرده‌اند. نمودار زیر میانگین قیمت تمام شده بیت کوین برای هولدرهای بلندمدت را در مقایسه با قیمت بیت کوین نشان می‌دهد. در حال حاضر با قیمت بیت کوین در حدود ۳۸٬۰۰۰ دلار، میانگین سود هولدرهای بلند مدت برابر با صفر است.

با قیمت فعلی بیت کوین میانگین سود هولدرهای بلندمدت برابر صفر است.

بر اساس داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، برداشت سود توسط هولدرهای بلندمدت با سرعتی که در تاریخ بیت کوین کم سابقه است در حال انجام است. این شرکت در یک پست وبلاگ خود نوشت:

این روند نشان می‌دهد که هولدرهای بلندمدت از چرخه ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در حال تسلیم شدن و خرج کردن کوین‌های خود، به ویژه در طول سه ماه گذشته هستند.

وضعیت هولدرهای کوتاه مدت به مراتب بدتر است. گلس‌نود در این مورد نوشت:

بر اساس داده‌های آنچین میانگین قیمت خرید هولدرهای کوتاه‌مدت ۴۶٬۹۱۰ دلار است، که نشان می‌دهد این گروه با ۱۷.۹٪ ضرر مواجه هستند.

در حال حاضر، حدود ۷۰٪ از همه هولدرهای بیت کوین در سود هستند ۳۰٪ با وجود ضرر مشغول نگهداری BTC هستند. این در حالی است که طبق داده‌های گلس‌نود، در بازار خرسی قبلی، بین ۴۵٪ تا ۵۷٪، از هولدرها در سود بودند. این موضوع را می‌توان نشانه‌ آن دانست که هنوز بازار به کف قیمت نرسیده است.

بازار در انتظار اعلام ۰.۵٪ افزایش نرخ بهره در ایالات متحده است و افزایش نرخ بهره بر تمام بازارها مخصوصا بازار دارایی‌های پر ریسک مانند رمزارزها و سهام اثر منفی می‌گذارد.

کف قیمت بیت کوین کجاست؟

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که هنوز ۷۰٪ از هولدرهای بیت کوین در محدوده سود هستند. مقایسه این درصد با بازار خرسی قبلی که در کف آن حدود ۴۵٪ تا ۵۷٪ هولدرها در سود بودند می‌تواند نشانه این باشد که هنوز به کف قیمت نرسیده‌ایم. البته ممکن است تا رسیدن به کف قیمت به انواع مختلف روندهای صودی را تجربه کنیم و این تحلیل یک تحلیل بلند مدت است و در مورد بازه‌های زمانی کوتاه‌تر لزوما صادق نیست.

 

 

منبع: میهن بلاکچین
  • ناشناس ارسالی در

    نه بیت کوین کف قیمت نیست.
    زمانی با د هوا می خری قیمتش باد هواست.
    پس ه نوز تا صفر راه داره.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها