|
کدخبر: 257229

تکرار تاریخ بیت کوین را صعودی می کند

داده‌های جدید ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهند که اخیراً یک تقاطع در مدل قیمت NVT بیت‌کوین رخ داده است. بر اساس داده‌های تاریخی، این تقاطع می‌تواند برای قیمت بیت کوین یک سیگنال صعودی باشد.

به گزارش سایت بی‌تی‌سی‌نیوز و بر اساس گزارش هفتگی جدید گلس‌نود، مدل قیمت NVT بیت کوین اخیراً یک تقاطع صعودی را تجربه کرده است. نسبت NVT، شاخصی است که نسبت ارزش شبکه به تراکنش‌های بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. به طور کلی، بالا بودن مقدار این نسبت نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن است، در حالی که پایین بودن مقدار این نسبت، ممکن است به این معنی باشد که قیمت فعلی بیت کوین بیانگر ارزش واقعی آن نیست.

«مدل قیمت NVT» میانگین دو ساله این شاخص را اندازه‌گیری کرده و آن را در حجم معاملات فعلی ضرب می‌کند. به گزارش گلس‌نود، این مدل به‌دست‌آمده می‌تواند یک ارزش‌گذاری ضمنی را بر اساس سطح استفاده فعلی از بیت‌کوین، ارائه ‌دهد.

شرکت گلس‌نود در گزارش خود، نمودار تغییرات روند مدل قیمت NVT در بازه‌های زمانی ۲۸ روزه و ۹۰ روزه را منتشر کرده است.

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، هر دو نمودار مربوط به مدل قیمت NVT بیت کوین، این ارز دیجیتال را بین ۳۲،۵۰۰ دلار (۹۰ روزه) و ۳۶،۱۰۰ دلار (۲۸ روزه) ارزش‌گذاری می‌کنند. همچنین، به نظر می‌رسد که این دو شاخص در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند و این موضوع، می‌تواند نشان‌دهنده آغاز یک روند معکوس باشد.

علاوه بر این، منحنی سریع‌تر ۲۸ روزه از نسخه کندتر ۹۰ روزه عبور کرده و بالاتر رفته است. بر اساس داده‌های تاریخی، ایجاد چنین تقاطعی می‌تواند برای قیمت بیت کوین صعودی باشد. البته گلس‌نود در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که تأیید این سیگنال صعودی و مشاهده حرکات مثبت در بازار، به زمان نیاز دارد.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۳۸،۴۸۰ دلار معامله می‌شود که ۵ درصد نسبت به روز گذشته و نزدیک به ۷ درصد در طی یک هفته اخیر، افت دارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر