|
کدخبر: 258093

فرمان فوری برای نظارت بر بازار رمزارزها صادر شد

رئیس جمهور ازبکستان، شَوکت میرضیایف (Shavkat Mirziyoyev)، لایحه ی جدیدی را امضا کرد که چارچوب نظارتی را برای فضای رمزارزهای این کشور آسیای مرکزی گسترش می‌دهد. هدف اعلام شده از این تصمیم، توسعه بیشتر فناوری های دیجیتال، ایجاد شرایط مطلوب برای کارآفرینی و بهبود قوانین در این زمینه است.

خبرگزاری Forklog به نقل از این سند گزارش داد که آژانس ملی مدیریت پروژه ها تحت ریاست رئیس جمهور به آژانس ملی پروژه های آینده نگرانه تبدیل شده است. NAPP به ناظر اصلی رمزارزها در کشور تبدیل خواهد شد.

نهاد نظارتی موظف شده است تا سیاست ایالتی را در اقتصاد رمزارزها اجرا کند و از حقوق سرمایه گذاران محافظت کند. همچنین مسئولیت معرفی فناوری‌ های بلاکچین به بخش عمومی و مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و همچنین جلوگیری از خرید اسلحه از طریق رمزارزها را بر عهده خواهد گرفت.

این فرمان به دارایی‌ های دیجیتال عنوان حقوقی مالکیت را تعریف می‌کند که مجموعه‌ ای از سوابق دیجیتال در یک دفتر کل توزیع شده که دارای ارزش و مالک هستند، ثبت می شود. از اول ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی ۱۴۰۱)، شهروندان و شرکت های ازبکستان مجاز به خرید، فروش و تبادل رمزارزها از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات رمزارزی خواهند بود. این دستور رئیس‌جمهور تعدادی از نهادها را شامل می شود که در این دسته قرار می‌گیرند، از جمله صرافی‌ های رمزارزها، استخرهای استخراج، سپرده‌گذاری‌ های رمزارزی. آن ها ملزم به ثبت نام به عنوان مشاغل محلی و دریافت مجوز یا گواهی استخراج از سازمان های دولتی خواهند بود.

 

منبع: رمزارز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها