|
کدخبر: 254387

سیاست خرید حمایتی، قیمت مرغ را پَرپَر کرد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به ازدیاد عرضه مرغ گرم در برابر تقاضا و کاهش قیمت، سیاست خرید حمایتی از هفته گذشته آغاز شده است.

رضا سالمی گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی واحدهای مرغداری و نبود تقاضا با افزایش حجم عرضه مرغ گرم در بازار روبه‌رو هستیم که این امر منتج به کاهش نرخ کمتر از نرخ مصوب شده است.

رضا_سالمی

به گفته او، با وجود انباشت مرغ در واحدهای مرغداری برنامه‌ریزی برای خرید حمایتی گوشت مرغ برای حمایت از تولیدکنندگان از هفته گذشته صورت گرفت و دستورالعمل خرید به استان‌ها ارسال شد.

بنابر آمار اعلامی روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تن مرغ در سطح کشور عرضه می‌شود که با وجود کاهش قدرت خرید و توزیع مرغ منجمد، بخشی از مرغ گرم موجود در بازار مازاد است.

سالمی نرخ خرید حمایتی هر کیلو مرغ از مرغداران را ۳۰ هزار تومان و نژاد آرین را ۳۳ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرد.

 تا رسیدن مرغ به نرخ مصوب این سیاست ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران می‌گوید: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن مرغ مازاد از سطح بازار جمع آوری می‌شود که به‌تدریج این‌ میزان در حال افزایش است و همواره تا متعادل شدن بازار و رسیدن مرغ به نرخ مصوب این سیاست ادامه دارد.

طبق گفته مسئولان انجمن و تشکل‌های مرغداران، نرخ مرغ در برخی استان‌ها به کمتر از نرخ مصوب رسیده که برای کاهش زیان مرغداران پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید و ذخیره‌سازی روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ از سطح بازار کند تا نرخ مرغ به نرخ مصوب برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر