|
کدخبر: 254383

حباب سکه در انتظار انفجار شدید

برخی سکه بازان انتظار دارند که دلار از مرز ۲۸ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل در روز سه شنبه تمایل زیادی برای خرید نشان ندادند و به افزایش بهای طلا در بازار جهانی بی محلی کردند.

قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی با قدرت در مسیر صعودی قرار گرفته است. با این حال، در بازار داخلی، معامله گران با احتیاط رفتار می کنند. دیروز سکه نتوانست بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰هزار تومان تثبیت شود، حال آنکه درمقاطعی طلای جهانی بالای محدوده هزار و ۹۷۰ دلار قرار گرفت. افزایش بهای اونس طلا موجب شده است که ارزش ذاتی سکه در بازار داخلی به مرز ۱۳ میلیون تومانی برسد و فاصله خود با قیمت بازار را به حدود ۱۵۰ هزار تومان برساند. در واقع دیروز حباب سکه به واسطه افزایش بهای اونس طلا تا محدوده یک درصدی کاهش یافت.. دو روز قبل حباب سکه در محدوده ۲ درصدی قرار داشت.

زمانی که حباب سکه کاهش پیدا می کند، معامله گران بنیادی تمایل بیشتری برای خرید نشان می دهند. با این حال، از لحاظ انتظاری افت حباب می تواند معنای متمایزی نیز داشته باشد. به باور برخی فعالان افت حباب می تواند نشان دهنده انتظار معامله گران سکه نسبت به آینده قیمتی دلار نیز باشد. در واقع ممکن است برخی سکه بازان انتظار داشته باشند که دلار از مرز ۲۸ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل در روز سه شنبه تمایل زیادی برای خرید نشان ندادند و  به افزایش بهای طلا در بازار جهانی بی محلی کردند.

به گفته فعالان،‌سکه در حالی در روز جاری در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت که معامله گران این بازار نسبت به افزایش قیمت دلار اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال، افزایش قیمت دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان می تواند سکه بازان را نسبت به افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی امیدوارتر کند و زمینه ساز رشد سکه تا بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. .

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هرگز قیمت سکه و طلا دچار انفجار حباب نخواهد شد. کسی دیگه به این حرفهای پوچ اعتقادی نداره.

ارسال نظر