|
کدخبر: 254376

وقتی کرایه، قیمت سیفی جات را بالا می برد

رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات هزینه‌های حمل‌ونقل و نبود نظارت کافی را علت اصلی گران شدن سیفیجات در چند روز اخیر عنوان کرد.

اقتصاد وقتی کرایه، قیمت سیفی جات را بالا می برد

اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات، علت گرانی چند روز اخیر سبزیجات را افزایش ۱۰ درصدی تعرفه بارنامه دانست و گفت: خوشبختانه مشکل رفع شده و تنها در مقطع کوتاهی به دلیل مشکلات کامیون داران شاهد افزایش نرخ بودیم.

کارگر درباره بازنگشتن نرخ برخی اقلام مصرفی که در ماه مبارک رمضان افزایش یافته به میزان قبل گفت: برخی کالاها مانند گوجه فرنگی از مبدا دچار افزایش نرخ شده‌اند که فروشندگان با همان نرخ قبلی به فروش می‌رسانند.

دلیل عمده تفاوت قیمت‌ها در بازار چیست؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزیجات دلیل عمده تفاوت قیمت‌ها در سطح بازار را حضور واسطه‌ها در میادین میوه و تره بار دانست و افزود: زمان حضور خریداران در میادین میوه و تره بار هم به دلیل فراوانی یا کمبود محصول دلیل دیگر تفاوت نرخ در مغازه‌ها است.

کارگر با اشاره به ضعف نظارت بر فروشندگان در سطح شهر گفت: متولی این موضوع جهاد کشاورزی است. جهاد کشاورزی باید با استفاده از نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی روز و هماهنگی با کشاورزان برای این موضوع برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشد.

 

منبع: بازار
  • محمد ارسالی در

    خودتونید مردم رو چی فرض کردید میوه و سبزیجات و گوجه فرنگی را به عراق مفتی صادر میکنید بعد علت گرانی را بالا رفتن کرایه ها عنوان میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    کسی نیست جلوی این کرایه های هنگفت را بگی رد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها