|
کدخبر: 254375

خبرهای تازه از راه انداری دلار دیجیتال

شرکت خدمات مالی DTCC در حال کار برروی پروژه نمونه اولیه دلار دیجیتال است.

هفته‌ها پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، دستوری اجرایی صادر کرد که به وزارت خزانه‌داری و فدرال رزرو دستور داد تا به دنبال ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باشند، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات مالی کشور در حال ساخت نمونه اولیه است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی در روز سه شنبه، “پروژه لیتیوم” که نمونه آزمایشی CBDC از شرکت Depository Trust & Clearing Corporation (DTCC) در نظر گرفته شده است، تا مزایای بالقوه CBDC و ارزشی که می تواند برای صنعت خدمات مالی به ارمغان بیاورد را بررسی کند.

DTCC، یک سازمان غیرانتفاعی که برای حمایت از یک CBDC ایالات متحده تشکیل شده است، روی این پروژه کار می کند. اعضا شرکت شامل  مشاوره Accenture (ACN)، رئیس سابق کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) J. Christopher Giancarlo، مدیر سابق LabCFTC دانیل گورفین و سرمایه گذار چارلز جیانکارلو هستند. این سازمان اعلام کرد که در ماه می (اردیبهشت)، تعدادی از پروژه های آزمایشی را راه اندازی خواهد کرد.

در حالی که بسیاری از کشورها، از جمله چین، سوئد و کره جنوبی، در حال کاوش یا استفاده از CBDC هستند، ایالات متحده در آزمایش یک ارز دیجیتال عقب مانده است. جنیفر پیو، مدیر عامل و رئیس استراتژی و توسعه کسب و کار در DTCC گفت: “این آزمایشی است در مورد اینکه آیا یک شکل دیجیتالی شده از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ارزش بیشتری برای صنعت در فضای بازار سرمایه ایجاد می کند یا خیر.”

پیو به CoinDesk گفت که توسعه نمونه اولیه احتمالاً در پاییز امسال به پایان خواهد رسید.

در حالی که یک CBDC می تواند اهداف متعددی را انجام دهد، پروژه لیتیوم به ویژه بر نیازهای صنعت خدمات مالی مانند اینکه چگونه یک CBDC می تواند برای تسویه و تسویه اوراق بهادار مفید باشد، متمرکز است. به عنوان مثال، این پروژه با هدف نشان دادن تسویه مستقیم و دوجانبه توکن های نقدی در تسویه زمان واقعی تحویل در مقابل پرداخت (DVP) است.

پیو گفت: “بسیاری از عناصر موجود ارز امروز ما را حفظ خواهد کرد، بنابراین به طور موثر نشان دهنده دلار آمریکا است اما به شکل دیجیتالی و در بستر بلاکچین می باشد.”

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها