|
کدخبر: 254189

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با گسترش نیوز :

حرکت صمت در مسیر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیازمند حمایت مجلس است

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن، در گفت و گو با گسترش نیوز گفت: «افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل گام دیگری است که وزارت صمت می تواند در جهت فعالسازی آنها بردارد».

اقتصاد حرکت صمت در مسیر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی نیازمند حمایت مجلس است

سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن، در گفت‌وگو با گسترش نیوز، با اشاره به برگزاری جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت، بیان کرد: «جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت برگزار شد که جلسه بسیار خوبی بود و نکات مهمی مطرح شد».

وی ادامه داد: «وزارت صمت می تواند پیشرانی در حوزه تولید ایجاد کرده و سایر وزارتخانه‌ها را با خود همراه کند. همچنین می تواند نقدینگی جامعه را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند.»

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با تاکبد بر نقش وزارت صمت در مدیرت و نظارت بر بازار  افزود: «با توجه به حذف ارز ترجیحی وزارت صمت باید نظارت خود بر بازار را جدی تر کند».

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن اضافه کرد: «معادن موجود در کشور دارای ظرفیت بسیار خوبی است که حتی می تواند جایگزین نفت نیز شود، اما متاسفانه تا به امروز از پتانسیل‌های موجود در این بخش استفاده بهینه ایی صورت نگرفته است».

حسینی کیا

او اضافه کرد: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل گام دیگری است که وزارت صمت می تواند در جهت فعالسازی آنها بردارد.

حسینی‌کیا با بیان این که اقدامات فوق، نیاز به حمایت مجلس دارد اضافه کرد: « در برخی موارد خلاء قانونی وجود دارد بنابراین مجلس آمادگی کامل دارد تا این موارد را برطرف کند».

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «هفته آینده جلسه دومی با حضور وزیر صمت در کمیسیون برگزار می شود و امید می رودبا این رفت و برگشت‌ها، گره‌های کوری که در حوزه تولید و اشتغال وجود دارد، باز شود».

خبرنگار: نیما مجدی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها