|
کدخبر: 253537

نگاهی کوتاه به آینده بازار ارز

دبیرکل کانون صرافان درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار ارز طی روزهای آتی گفت: با توجه به افزایش فروش و نرخ نفت که در ارزآوری تاثیر مثبتی دارد و تکانه جدی نیز در بازار دیده نمی‌شود، نمی‌توان برای آینده نزدیک بازار ارز نوسانات قابل توجهی را متصور شد.

اقتصاد نگاهی کوتاه به آینده بازار ارز

سعید مجتهدی درباره وضعیت فعلی بازار ارز اظهار کرد: ملاک بررسی وضعیت بازار ارز و پیش‌بینی آینده آن، بازار متشکل ارزی و تغییرات نرخ‌ها در این بازار است که نرخ‌ها در بازار متشکل ارزی با نرخ پارسال تفاوتی نداشته است. با افزایش نرخ نفت که در اواخر سال گذشته شاهد آن بودیم و کنترل سیستم بانک مرکزی روی حساب‌های ریالی که توان انجام حوالجات بالای ۲۰۰ میلیون تومان را ندارد، نمی‌توان برای آینده نزدیک بازار ارز نوسانات قابل توجهی را متصور شد.

وی در ادامه بیان کرد که با پیشرفت روند برجام، می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار ارز را داشت.

تکانه جدی در بازار دیده نمی‌شود

دبیر کل کانون صرافان ادامه داد: با توجه به افزایش فروش و نرخ نفت که در ارزآوری تاثیر مثبتی دارد و تکانه جدی نیز در بازار دیده نمی‌شود، نرخ دلار در بازار متشکل ارزی در کانال ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان قیمت‌ها باقی خواهد ماند.

مجتهدی در پایان از بانک مرکزی درخواست کرد که مجوز فروش ارزهای متفرقه با شرط معافیت از نگهداری سه روزه ارز به صرافی‌ها داده شود و تاکید کرد: این اطمینان خاطر را می‌دهم که با این اقدام تکانه‌ای به بازار تحمیل نشود و صرفا خدمت‌رسانی صورت بگیرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر