|
کدخبر: 253334

وزیر اقتصاد به گلایه های مردم پاسخ گفت

سیداحسان خاندوزی درباره گلایه‌های مردم از نحوه اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات خُرد بانکی بدون نیاز به ضامن، گفت: برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شده و گفت‌وگوهایی با شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بانک مرکزی و شبکه بانکی صورت گرفته است که ایرادات موجود رفع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متاسفانه بسیاری از مردم یا در رکوردهای شرکت مذکور، رتبه‌ی اعتباری ندارند یا در سال‌های گذشته بنا به دلایلی معوقاتی داشتند که با وجود گذشت سال‌ها و علیرغم اینکه اکنون خوش حساب شدند، همچنان رتبه اعتباری پایینی دارند.

خاندوزی افزود: این وضعیت موجب می‌شود، زمانیکه که افراد چه فعال اقتصادی و چه خانوارها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند، مطرح شود که یا افراد رتبه اعتباری ندارند یا علیرغم اینکه در سال‌های اخیر خوش حساب شدند اما به دلیل اتفاقاتی که در سال‌های گذشته رخ داده، رتبه اعتباری پایینی دارند، بنابراین مشمول وام بدون ضامن نشوند.

این عضو کابینه سیزدهم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ متمرکز شده‌ایم که مشکلات موضوع اعتبارسنجی را رفع کنیم درواقع برای تحقق این مهم صنعت اعتبارسنجی در کشور باید مدرن‌سازی شود، نهادها شکل گیرد و اطلاعات مربوط به ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور کامل در نهادهای اعتبارسنجی قرار گیرد و اعتبارسنجی به روز شود تا اعتبارسنجی ۱۰ سال پیش ملاک و مبنا قرار نگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: پس از این اقدامات، شبکه بانکی اصطلاحا با سهولت و روانی بیشتری در این زمینه می‌تواند ایده اصلی موردتاکید دولت مبنی بر اینکه به جای وثیقه‌پذیری و ضامن از مکانیزم اعتبارسنجی استفاده شود را برای تسهیلات انجام دهد.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    فعلا مردم دارند با سیلی صورت را سرخ نگه می دارند .بااین تورم افسار گسیخته .

ارسال نظر